Szkolenia z marketingu w Sanoku | Case Study

W dniach od 19.12 do 21.12 miałem przyjemność prowadzić szkolenia z marketingu dla przedsiębiorców z Sanoka. Spędziłem fantastyczne trzy dni z prężnie działającymi przedsiębiorcami. Lubię jeździć na szkolenia daleko od dużych miast ponieważ tam marketing działa inaczej. Od kilku lat obserwuję jak metody promocji z dużych miast docierają z opóźnieniem do mniejszych. W takich miejscach na temat marketingu można przewidywać przyszłość 🙂 Dla mnie jest to fantastyczne wyzwanie ponieważ trzeba się często dostosować, wymaga to elastyczności i kreatywności na bieżąco. Tak było tym razem, m.in z uwagi na wiek uczestników którzy którzy potrzebowali się skupić nie tylko na marketingu w sieci ale i na innych bardzo podstawowych działaniach. Dla Krystiana który pomaga firmom z komputerami, drukarkami i administrowaniem sieci, wymyśliliśmy slogan firmowy. Korzystając z jednego z 22 niezmiennych praw marketingu czyli Prawa pierwszeństwa przyjętą z uśmiechem propozycją przez właściciela firmy było „Pierwsza firma świadcząca usługi Outsourcingu IT w Sanoku” Obawiałem się, że spora część klientów nie wie co znaczy słowo Outsourcing IT jednak Krystian stwierdził, że doskonale wiedzą i to mu się podoba. Na szkoleniu był również Pan Andrzej stolarz z Sanoka. Skromy człowiek, nie umie się chwalić sukcesami. Mówił, że w internet to on nie chce wchodzić, jednak chciałby skupić się na rekomendacjach jego usług przez dotychczasowych klientów. Moim zadaniem było wymyślić jak sprawić aby klienci/znajomi częściej i skuteczniej go polecali.

Opracowałem razem z Panem Andrzejem m.in:

  • system edukacji klientów na temat jego firmy
  • proces pozyskania klienta dzięki budowaniu wiarygodności na podstawie referencji
  • procedurę generowania polecań na koniec współpracy z klientem
  • proces sprzedaży krzyżowej jego usług
  • obsługę po sprzedażową ukierunkowaną na wzmocnienie relacji i pozyskanie rekomendacji

Pan Andrzej to fantastyczny człowiek i genialny stolarz.

Powiedzcie sami czy poniższe informacje was przekonują aby skorzystać z jego usług? Prezentuję tylko kilka z opracowanych tekstów.

Osiągnięcia:

  • Projektowałem meble użytkowe na całym świecie (Francja, Anglia, USA)
  • Prowadzę w sposób ciągły moją firmę 36 lat a od 48 mam praktykę zawodową
  • Przeszkoliłem około 8 osób które zostały mistrzami
  • Stworzyłem mocną konkurencję z własnych przeszkolonych pracowników
  • Wybudowałem od zera mój zakład usługowo produkcyjny
  • Mam ponad 500 zadowolonych klientów
  • Przez 48 lat nie miałem ani jednej reklamacji
  • Moi klienci do mnie wracają i polecają mnie dalej
  • Jestem starszym Cechu
  • Jestem zdobywcą wielu nagród i dyplomów za najlepsze meble o charakterze regionalnym/użytkowym

Dlaczego Pan Andrzej a nie konkurencja:

  • Jestem jedyną osobą która tworzy meble użytkowe od 1978 roku.
  • Mam ponad 500 zadowolonych klientów i nigdy nie miałem reklamacji
  • Wykonuję meble z ponad 10 rodzajów drewna
  • Cechuje mnie terminowość oraz solidność a w branży jest to rzadkość
  • Na początku współpracy spotykam się na bezpłatne konsultacje w których doradzam odnośnie, wymiarów, ergonomii, stylów, jakie drewno warto użyć, zastosowań, odnośnie impregnacji, okuć meblowych

Jak znajomi/klienci mają mówić o Panu Andrzeju aby mógł pozyskiwać więcej poleceń:

Mam znajomego Pana Andrzeja, robi meble od 48 lat, firmę prowadzi od 36, ma ponad 500 klientów bez żadnej reklamacji. Pracując z takim profesjonalistą szczędzisz czas i nerwy. Cechuje go terminowość, solidna robota oraz rozsądne ceny. Uważam, że to jest ta osoba której szukasz. Poproszę go aby się z Tobą dzisiaj skontaktował to pogadacie o tym jak może ci pomóc.

Fantastycznie spędzone trzy dni w Bieszczadach.

 

Łukasz Pach

Miłośnik marketingu, zarządzania i ebiznesu. Zewnętrzny doradca dla firm, szkoleniowiec z marketingu oraz strategii pozyskiwania ruchu na stronach internetowych. Jako absolwent Krakowskiej Politechniki porzucił inżynierskie zacięcie na rzecz zgłębiania arkanów życiowej miłości - marketingu i zarządzania - najsilniejszego uzależnienia oraz pasji. Przez 4 lata pracownik firmy Bard Centrum Gier zajmujący się marketingiem oraz PR firmy co pozwoliło na tworzenie comiesięcznych najbardziej szalonych onlinowych kampanii marketingowych. Wyznawca Facebooka jako podstawowego narzędzia do planowania grup docelowych pod względem demograficznym i behawioralnym dla sklepów internetowych. Fan ekonomii społecznej. Stale od 2005 roku poszerza swoją wiedzę z zakresu marketingu, zarządzania i ebiznesu. Od 2011 roku współwłaściciel Agencji Interaktywnej ADream.

Komentarze

komentarzy

Skomentuj

one × two =

Top