6 filarów skutecznego biznesu internetowego

 Era reklamy

Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę jak ważna jest rozpoznawalność jego firmy. To jak klientom kojarzy się marka jest często dużo istotniejsze od samych produktów i usług. W czasach gdy reklama dopiero się rozwijała wystarczyło umieścić krótką notkę w prasie lub telewizji i czekać na zyski, nie martwiąc się konkurencją. Dzisiaj gdy problemem nie jest brak lecz nadmiar informacji, wiedzy czy produktów, ludzie pragną autentyczności.

 

Nie zawsze wygrywa najlepszy

Porównajmy dwie sytuacje:

W pierwszej widzimy hotel położony najbliżej morza. Pokoje z aneksem kuchennym, a basen otwarty przez całą dobę. Posiłki wydawane trzy, nie dwa razy dziennie, a atrakcyjne ceny sprawiają, że klient nie powinien się zastanawiać chwili dłużej.

Druga sytuacja to hotel, który nie ma żadnej cechy, którą mógłby pokonać hotel z pierwszej sytuacji, ale ma niezwykle istotną zaletę – umiejętność przekazywania emocji. Klient dowiaduję się o hotelu przez internet, który wyświetla jego stronę jako pierwszą. Następnie widzi film wykonany z drona pokazujący cały ośrodek z lotu ptaka. Strona jest wykonana w prosty, ale niezwykle użyteczny dla Klienta sposób. Przekazuje wszystkie najważniejsze informacje, zachęca graficznie, a gdy użytkownik jest już przekonany co do swojej decyzji, ułatwia mu wybór wygodną rezerwacją miejsc. Z racji, że klient jest nieufny przed dokonaniem zakupu sprawdza firmę na facebooku. Regularnie dodawane posty i pozytywne opinie sprawiają, że klient jest już zdecydowany i rezerwuje dwa tygodnie pobytu w oglądanym hotelu. Po zakończeniu turnusu dodaje pozytywną opinię, poleca hotel swoim znajomym i sam staje się reklamodawcą – ambasadorem naszego miejsca.

 

Co jest ważniejsze niż sam produkt?

To co sprawia, że drugi hotel wyprzedza pierwszy w sprzedaży to nie jego atuty, które są porównywalne z pierwszym ośrodkiem, ale zdolność “pochwalenia się nimi”. Połączenie reklamy na różnych płaszczyznach takich jak media społecznościowe, kampanie mailingowe czy blog pokazuje spójność firmy i klasyfikuje ją jako eksperta w swojej dziedzinie. Klienci czując obecność firmy traktują ją z zaufaniem, a od zaufania do sprzedaży dzieli nas często nieduży krok. Gdyby było inaczej, największe firmy nie wydawałyby milionów na reklamę, a sam jej temat nie byłby poruszany na uniwersytetach ani w setkach książek.

 

Dlaczego reklama w internecie?

Dlatego, że według prognoz w 2018 roku przychody z reklamy w internecie przegonią te z reklamy w telewizji. Internet pozwala personalizować odbiorców reklamy dużo dokładniej niż telewizja czy prasa. Po co nam reklama tuszu do rzęs na stronie z Harleyami?

 

Czy nie wystarczy mi tylko strona internetowa?

W większości przypadków niestety nie, ponieważ potrzebujemy jeszcze klientów, którzy na tę stronę internetową trafią. Wszystko zależy od celu jaki chcemy osiągnąć. Inne rozwiązanie będzie odpowiednie dla strony reklamującej wydarzenie w przyszłym miesiącu, a inne dla strony tworzącej tłumaczenia.

Co w tym wszystkim robimy my?

Ideą stworzenia Grupy ADream było dostarczenie Klientom wszystkiego czego potrzebują do wzrostu swojego biznesu, w jednym miejscu. Jesteśmy grupą sześciu wyspecjalizowanych firm zapewniających pełną obsługę marketingową. To co nas łączy to nie tylko wspólny cel i jedna wizja, którą jest zapewnienie Ci najlepszej sprzedaży, ale skuteczność sprawiająca, że ponad 70% naszych klientów jest z polecenia.

 

Nie przegap następnych artykułów opisujących każdą z naszych spółek, które razem przeniosą Twój biznes na wyższy poziom:

 

Nie przegap następnych artykułów opisujących każdą z naszych spółek,które razem przeniosą twój biznes na wyższy poziom:

  1. ZenSite – piękne strony internetowe
  2. MoreStore – skuteczne sklepy
  3. Studio Leon – projekty graficzne i identyfikacje wizualne
  4. When – Adwords,pozycjonowanie i reklama w internecie
  5. Flyemotion – spacery wirtualne, produkcja filmowa przy użyciu drona
  6. ForSecure – odwirusowywanie,zabezpieczanie i administracja witryn internetowych

Tagi:

Łukasz Pach

Miłośnik marketingu, zarządzania i ebiznesu. Zewnętrzny doradca dla firm, szkoleniowiec z marketingu oraz strategii pozyskiwania ruchu na stronach internetowych. Jako absolwent Krakowskiej Politechniki porzucił inżynierskie zacięcie na rzecz zgłębiania arkanów życiowej miłości - marketingu i zarządzania - najsilniejszego uzależnienia oraz pasji. Przez 4 lata pracownik firmy Bard Centrum Gier zajmujący się marketingiem oraz PR firmy co pozwoliło na tworzenie comiesięcznych najbardziej szalonych onlinowych kampanii marketingowych. Wyznawca Facebooka jako podstawowego narzędzia do planowania grup docelowych pod względem demograficznym i behawioralnym dla sklepów internetowych. Fan ekonomii społecznej. Stale od 2005 roku poszerza swoją wiedzę z zakresu marketingu, zarządzania i ebiznesu. Od 2011 roku współwłaściciel Agencji Interaktywnej ADream.

Komentarze

komentarzy

Skomentuj

3 − one =

Top