Zmiany w Mapkach Google

Ostatnio zauważyłem nową metodą za pomocą której moim zdaniem Google walczy z firmami pozycjonerskimi. Metoda jest bardzo prosta, polega na przedstawieniu pierwszych siedmiu wyników wyszukiwania jako mapki Google. Gdy tylko wpisujemy jakiś zabieg lub zawód razem z miejscowością jako pierwsze pojawiają się mapki Google. Jeszcze tydzień temu pojawiały się trzy wyniki organiczne a za nimi mapki Google (3+7), teraz jest siedem mepek Google i trzy wyniki organiczne (7+3).

Ostatnio omawiałem frazę Rehabilitacja Kraków. Sprawdziłem dzisiaj wiele fraz typu joga, fitness, rehabilitacja, radca prawny, sauna i wiele innych. Część z nich można zobaczyć na zdjęciu poniżej.

Najpierw prezentowane są reklamy AdWords potem mapki Google a na samym końcu wyniki organiczne.

 

Wiele fraz typu fraza + miasto  nadal pojawia się tak, że widzimy trzy wyniki organiczne a potem mapki Google (3+7) odnoszę jednak wrażenie, że Google powoli zaczyna to zmieniać ponieważ tam, gdzie w poprzednim tygodniu widok był jeszcze (3 + 7) teraz jest (7 + 3). Czy ma to być walka z firmami pozyjonerskimi? Jak pokazałem w poprzednim wpisie dotyczącym pozyjonowaniu w mapkach Google, Google prezentuje w mapkach nawet wyniki które nie są bezpośrednio związane z szukaną frazą. Coraz częściej odnoszę wrażenie, że Google z nas kpi mydląc nam tylko oczy i zajmując nasz czas, jednak intuicja mmówi mi, ze w tym szaleństwie jest metoda. Trzeba zaczekać do czasu aż zakońćzymy wszystkie testy dotyczące mapek.

Odkąd mapki Google się pojawiły w wynikach wyszukiwania firmy pozycjonerskie zajmują się również pozycjonowaniem w mapkach Google. Na wiele fraz, strony które pozycjonujemy udało się wepchnąć do mapek, jednak fraza rehabilitacja kraków nadal pozostaje dla nas zagadką do momentu zakończenia testów.

Niepokojący jest jednak trend do jakiego to wszystko zmierza. Jeśli Google nadal konsekwentnie będzie prowadziło taką politykę to niebawem wyszukiwarka stanie się jedynie katalogiem bardzo dobrze przedstawianych (i opłacanych) reklam oraz wyników firm lokalnych. Co jeśli za rok Google wprowadzi opłatę za wpis do mapek Google, lub mapki również będą działały na zasadach Google AdWords tylko pod standardowymi reklamami? Być może prowadzenie firmowego profilu na Google plus stanie się płatne ale będzie premiowane? Czas pokaże.

 

Tagi:

Łukasz Pach

Miłośnik marketingu, zarządzania i ebiznesu. Zewnętrzny doradca dla firm, szkoleniowiec z marketingu oraz strategii pozyskiwania ruchu na stronach internetowych. Jako absolwent Krakowskiej Politechniki porzucił inżynierskie zacięcie na rzecz zgłębiania arkanów życiowej miłości - marketingu i zarządzania - najsilniejszego uzależnienia oraz pasji. Przez 4 lata pracownik firmy Bard Centrum Gier zajmujący się marketingiem oraz PR firmy co pozwoliło na tworzenie comiesięcznych najbardziej szalonych onlinowych kampanii marketingowych. Wyznawca Facebooka jako podstawowego narzędzia do planowania grup docelowych pod względem demograficznym i behawioralnym dla sklepów internetowych. Fan ekonomii społecznej. Stale od 2005 roku poszerza swoją wiedzę z zakresu marketingu, zarządzania i ebiznesu. Od 2011 roku współwłaściciel Agencji Interaktywnej ADream.

Komentarze

komentarzy

Skomentuj

5 × four =

Top