6 filarów skutecznego biznesu internetowego

 Era reklamy

Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę jak ważna jest rozpoznawalność jego firmy. To, jak klientom kojarzy się marka jest często dużo istotniejsze od samych produktów i usług. W czasach gdy reklama dopiero się rozwijała wystarczyło umieścić krótką notkę w prasie lub telewizji i czekać na zyski, nie martwiąc się konkurencją. Dzisiaj gdy problemem nie jest brak lecz nadmiar informacji, a wybór produktów i usług jest utrudniony z powodu nasycenia rynku, ludzie pragną autentyczności. Szukają firmy, która czymś się wyróżni, przyniesie im benefity, których nie otrzymają u innych. Szukają firmy, która będzie ich partnerem.

Nie zawsze wygrywa najlepszy

Porównajmy dwie sytuacje:

Hotel położony najbliżej morza. Pokoje z aneksem kuchennym, a basen otwarty przez całą dobę. Posiłki wydawane trzy, nie dwa razy dziennie, a atrakcyjne ceny sprawiają, że klient nie powinien się zastanawiać chwili dłużej. W konfrontację z nim staje hotel, który na pierwszy rzut oka nie ma cechy pozwalającej na zwycięstwo. Ma natomiast jedną niezwykle istotną zaletę – umiejętność przekazywania emocji. Klient dowiaduję się o hotelu przez internet, który wyświetla jego stronę jako pierwszą. Następnie widzi film wykonany z drona pokazujący cały ośrodek z lotu ptaka. Strona przekazuje wszystkie najważniejsze informacje, zachęca graficznie, a gdy użytkownik jest już przekonany co do swojej decyzji, ułatwia mu wybór wygodną rezerwacją miejsc. Nieufność klienta całkowicie niweluje sprawdzenie hotelu w mediach społecznościowych. Regularnie dodawane posty i pozytywne opinie sprawiają, że rezerwuje dwa tygodnie pobytu. Po zakończeniu turnusu dodaje pozytywną opinię, poleca hotel swoim znajomym i sam staje się reklamodawcą – ambasadorem naszego miejsca.

Co jest ważniejsze niż sam produkt?

To co sprawia, że drugi hotel wyprzedza pierwszy w sprzedaży to nie jego atuty, które są porównywalne z pierwszym ośrodkiem, ale zdolność “pochwalenia się nimi”. Połączenie reklamy na różnych płaszczyznach takich jak media społecznościowe, kampanie mailingowe czy blog pokazuje spójność firmy i klasyfikuje ją jako eksperta w swojej dziedzinie. Klienci czując obecność firmy traktują ją z zaufaniem, a od zaufania do sprzedaży dzieli nas często nieduży krok. Gdyby było inaczej, największe firmy nie wydawałyby milionów na reklamę, a sam jej temat nie byłby poruszany na uniwersytetach ani w setkach książek.

Dlaczego reklama w internecie?

Dlatego, że według prognoz w 2018 roku przychody z reklamy w internecie przegonią te z reklamy w telewizji. Internet pozwala personalizować odbiorców reklamy dużo dokładniej niż telewizja czy prasa. Komunikaty możemy dostosować do użytkowników o konkretnych cechach demograficznych i zainteresowaniach. Mamy możliwość przypominania użytkownikom, że już oglądali naszą ofertę, ale nie dokonali zakupu albo nie skonsultowali się z nami – nie mamy przecież pewności czy to była świadoma decyzja, a nie bodziec, który odciągnął ich chwilowo od komputera. Reklamę w internecie możemy dostosować do trendów, jakie pojawiają się w życiu poszczególnych grup docelowych i marketingu. Mamy do dyspozycji o wiele więcej formatów reklamowych, niż w prasie, radio czy telewizji. A ponadto wyniki kampanii są łatwo mierzalne i kolejne kroki promocyjne można oprzeć na twardych danych, zapewniając sobie większą szansę na sukces i zwiększając przychody płynące z inwestycji.

Czy nie wystarczy mi tylko strona internetowa?

W większości przypadków niestety nie, ponieważ potrzebujemy jeszcze klientów, którzy na tę stronę internetową trafią. Wszystko zależy od celu jaki chcemy osiągnąć. Inne rozwiązanie będzie odpowiednie dla strony reklamującej wydarzenie w przyszłym miesiącu, a inne dla strony tworzącej tłumaczenia. Strony internetowe powinny być tworzone przez pryzmat celu, jaki mają spełniać – umacnianie wizerunku, zbieranie leadów, promowanie wydarzenia – każda z tych sytuacji wymaga odmiennego podejścia do sprawy. Strona internetowa to wizytówka, ale musisz jeszcze wiedzieć komu i jak powinieneś ją przekazać.

Co w tym wszystkim robimy my?

Ideą stworzenia Grupy ADream było dostarczenie Klientom wszystkiego czego potrzebują do wzrostu swojego biznesu –  w jednym miejscu. Jesteśmy grupą sześciu wyspecjalizowanych firm zapewniających pełną obsługę marketingową i naszym celem jest spełnianie wszystkich opisanych filarów skutecznego biznesu internetowego. Z czystym sumieniem możemy powiedzieć, że nam się to udaje, o czym świadczyć może fakt, że ponad 70% naszych klientów jest z polecenia.

  • Podziel się artykułem:

Smart Call-Back czyli błyskawiczne oddzwanianie na stronie www

poprzedni

Case Study – Kampania Office 365 dla Firm przy użyciu strony typu Landing Page

następny