W tym case study chciałbym pokazać dlaczego do kampanii promocyjnych wykorzystuje się takie produkty jak Landing Page, jaka jest ich skuteczność i dlaczego kampania którą prowadziliśmy potrzebowała dedykowanej strony Landing Page a nie firmowej strony produktowej.
Landing Page jest to pierwsza strona na którą trafia użytkownik na skutek podejmowanych przez firmę działań marketingowych. Strona docelowa może być stroną samodzielną (np. niezależną od strony firmowej) i przedstawiać jeden element oferty. Użytkownicy trafiają na Landing Page najczęściej po kliknięciu w banner, link w otrzymanym e-mailu, link sponsorowany lub inny link reklamowy. Landing Page jest naturalnym rozszerzeniem treści znajdujących się w reklamie. Głównym celem Landing Page jest konwersja w naszym przypadku pozyskanie firm, które pobiorą trialowe klucze produktu Office 365 dla firm i przetestują je przez 60 dni. Celem pobocznym był zwiększnie liczby użytkowników którzy zapoznają się z filmami promocyjnymi Office 365 dla firm.
Na Landing Page kierowaliśmy użytkowników poprzez:
- reklamy płatne na portalu społecznościowym Facebooku kierowane do grup docelowych
- płatną promocja filmu Office 365 na Youtube
- email marketing do firm
- promocję banerową na portalach branżowych
- promocję linków sponsorowanych w Google AdWords
Z Facebooka kierowaliśmy reklamy zarówno poprzez promocję filmu prezentującego rozwiązania Office 365 dla firm jak i poprzez reklamę promującą 60 dniowy okreś próbny.
W ramach kampanii mailingowej prowadziliśy testy a/b. Testowaliśmy kilka wersji mailingu np. różne tytuły, zdjęcia oraz treści.
Utworzenie strony Landing Page, nie było prostym zadaniem. Mimo, że leady z kampanii kierowane były do certyfikowanego partnera Microsoftu to same materiały brandowe musiały być zatwierdzone. Na początek współpracy otrzymaliśmy 90 stronicowy brand book dotyczący jak powinniśmy uzywać logo, ikon, sloganów, kolorystyki i wielu innych elementów identyfikacji wizualnej firmy Microsoft dotyczącego produktu Office 365 dla firm. Na tej podstawie przygotwaliśmy stronę Landing Page. Dzięki projektowi przygotowanemu użyciu zgodnemu z wytycznymi nie otrzymaliśmy ani jednej poprawki dotyczącej projektu Landing Page. Akceptacja za pierwszym podejściem.
Dlaczego strona Landing Page?
Strona Landin page ma jeden cel, nie ma podstron i kieruje użytkownika aby wykonał zaplanowaną przez nas akcję. Celem było pozostawienie przez użytkownika danych do kontaktu. Gdy użytkownik zostawił dane kontaktował się z nim certyfikowany partner z danego regionu w celu weryfikacji danych firmowych i przesłania odpowiedniej ilości kluczy. Film promocyjny pomagał wyjaśnić istotę rozwiązania jakie oferuje Office 365 dla firm. Strona produktu utworzona przez producenta ma zaplanowane inne cele i jest nastawiona na bezpośredni zakup bez możliwości przetestowania produktu.
Kampania wyszła bardzo dobrze, a cele zwiazane z ilością uruchomionych kluczy traialowych zostały zrealizowane.
Łukasz Pach
Chief Entrepreneur
Miłośnik marketingu, zarządzania i ebiznesu. Jako absolwent Krakowskiej Politechniki porzucił inżynierskie zacięcie na rzecz edukacji w zakresie sprzedaży, marketingu i zarządzania. Przez 4 lata pracownik firmy Bard.pl, zajmujący się marketingiem oraz PR firmy. Od 2011 roku współwłaściciel ADream z pokorą pokonujący wszystkie etapy firmy rozwijanej organicznie od trzy do trzydziesto osobowego zespołu. Idealista zarażony wizją tworzenia firmy ukierunkowanej na jakość, w której managerowie na każdym szczeblu, mogą podejmować decyzje w oparciu o na bieżąco dostarczane dane wg analizowanych przez AI wskaźników efektywności.
Firma to Ludzie, biznes to Ludzie i procesy a przyszłość to Ludzie i procesy, ze wsparciem sztucznej inteligencji.