14.03.2018

marketing internetowy

Dlaczego warto współpracować z agencjami o statusie Google Partner?

Strona główna / Blog / Marketing internetowy / Dlaczego warto współpracować z agencjami o statusie Google Partner?

“Status Partnera Google świadczy o tym, że dany Partner zdał egzaminy i uzyskał certyfikaty z zakresu określonych usług AdWords oraz ma o nich najbardziej aktualną wiedzę” – czytamy na oficjalnej stronie Google. Nasza agencja marketingu internetowego WHEN Sp. z o. o. dołączyła do zacnego grona Partnerów Google już pierwszego roku działalności, a aktualnie może pochwalić się osiągnięciem wszystkich specjalizacji (certyfikatów z wiedzy o poszczególnych usługach AdWords) oraz stałą współpracą z Google m.in. uczestnictwem w programie Google Elevator. Chcecie wiedzieć jakie korzyści czerpią z tego Klienci? Zapraszamy do przeczytania artykułu 🙂

Status Google Partner – co oznacza w praktyce?

Posiadanie statusu Google Partner to potwierdzenie, że agencja ma praktyczną wiedzę o usługach Google, a nazwanie pracowników działu SEM specjalistami ma swoje udokumentowane podstawy. Na rynku działa wiele agencji marketingu internetowego i czasami trudno jest na pierwszy rzut oka ocenić czy wybór danej firmy na partnera biznesowego będzie dobrą decyzją – szczególnie, gdy agencja zatrudnia dobrego copywritera do tworzenia treści na stronie www 😉 Jeśli nie dotarłeś do niej z polecenia, nigdy nie możesz mieć pewności czy pięknie brzmiące obietnice będą miały odzwierciedlenie w rzeczywistości.

Dlaczego Status Google Partner podpowiada, że jesteś na dobrym tropie w poszukiwaniu rzetelnej i profesjonalnej agencji?

  • certyfikaty Google stanowią potwierdzenie wiedzy i umiejętności – zdanie egzaminu możliwe jest jedynie dzięki szczegółowej znajomości usług Google – szczególnie aspektów technicznych. Jeśli “specjaliści” z agencji SEM nie mają dużego doświadczenia w prowadzeniu kampanii, istnieje ryzyko, że znaczna część pytań egzaminacyjnych będzie dla nich egzotyczną niewiadomą.
  • agencja uczestniczy w spotkaniach społeczności Google, w szczególności wydarzeniach edukacyjnych – dzięki kontaktowi z agencjami i wysokim potencjale rozwoju oraz konsultantami ds. usług Google jest na bieżąco z nowinkami w branży
  • agencja ma stały dostęp do wsparcia technicznego ze strony Google – w przypadku jakichkolwiek problemów z działaniem kampanii możliwa jest szybka interwencja u źródła
  • kontakt z Google to możliwość rozwoju – nie tylko w teorii! Partnerzy Google otrzymują materiały edukacyjne (np. poradniki) i informacje o nowościach w AdWords. Dzięki temu śledzą dynamiczną branżę digital marketingu. Mają także dostęp do konsultacji dotyczących pozyskiwania nowych klientów – to ciągła aktualizacja wiedzy o benefitach jakie przedsiębiorcy zyskują dzięki płatnym działaniom promocyjnym w Google.


Certyfikaty – czego dotyczą?

Certyfikaty potwierdzają zdanie egzaminów z zakresu tworzenia, pomiaru i optymalizacji poszczególnych usług AdWords oraz zarządzania nimi. Działy realizacji WHEN, czyli specjaliści projektujący oraz prowadzący kampanię, posiadają certyfikaty ze wszystkich specjalizacji:


Reklama w sieci wyszukiwania

Sieć wyszukiwania wchodzi w skład sieci Google, czyli aplikacji oraz stron www, w których możemy umieszczać reklamy AdWords. Gdy użytkownik wpisuje zapytanie w wyszukiwarkę, otrzymuje wyniki organiczne (naturalne) oraz płatne – pochodzące z kampani w sieci wyszukiwania. Reklamy w sieci wyszukiwania to te, które pojawiają się przed wynikami naturalnymi, u dołu strony oraz w witrynach usług Google takich jak Mapy czy Zakupy.

Reklama wideo

Prawie jedna trzecia użytkowników internetu (ponad miliard!) korzysta z YouTube. Nie można przejść obojętnie obok kanału o tak dużym potencjale reklamowym. YouTube daje możliwość wyświetlania reklam wideo, tekstowych, graficznych oraz displayowych. Kierowanie reklam oraz dostępne formaty to bogactwo możliwości. Certyfikat z reklamy wideo zapewnia, że specjaliści SEM potrafią wykorzystać pełen potencjał tego kanału.

Reklama mobilna

W lipcu 2017 roku ruch mobilny w Polsce przewyższył ruch generowany przez użytkowników komputerów (PC – 47,4%). Partnerzy, którzy mają ten certyfikat mogą docierać z komunikatami reklamowymi do użytkowników urządzeń mobilnych i w ten sposób pomagać swoim Klientom w uzyskaniu nowych transakcji, leadów czy innych zaplanowanych konwersji. AdWords umożliwia tworzenie reklam mobilnych w postaci tekstowej, graficznej, wideo oraz HTML5.

Reklama w sieci reklamowej

Sieć reklamowa, podobnie jak sieć wyszukiwania, stanowi część pełnej sieci Google. Zawiera ponad dwa miliony witryn, aplikacji oraz filmów, które mogą stać się miejscem wyświetlania reklamy o Twojej usłudze. Google podaje, że za pomocą sieci reklamowej możemy dotrzeć do ponad 90% użytkowników internetu na całym świecie. Aby robić to efektywnie musimy zachować szereg zasad technicznych, wykazać się kreatywnością w konstrukcji komunikatów i kreacji graficznych (nie tylko statycznych, ale i dynamicznych). Posiadanie tego certyfikatu potwierdza, że potrafimy.


Reklama w Zakupach Google

Zakupy przez internet to dostępność produktów 24h na dobę, wygoda, oszczędność czasu i nierzadko także pieniędzy. Nic więc dziwnego, że w zeszłym roku ponad 54 % internautów w Polsce kupowało online. (dane o polskim e- commerce Gemius: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/najnowsze-dane-o-polskim-e-commerce-juz-dostepne.html) Cóż więc stoi na przeszkodzie, aby jeszcze bardziej ułatwić użytkownikom zakupy przez Internet. Reklamy produktowe to świetny sposób na przedstawienie oferty i zachęcenie do zakupu (reklama przenosi bezpośrednio na zakładkę produktową sklepu internetowego). Jedynym ograniczeniem w tworzeniu reklam z Zakupach Google może być brak wiedzy i doświadczenia, których nie brakuje Partnerom Google posiadającym ten certyfikat.

Partner Google dobrym partnerem dla Ciebie

Jeśli poszukujesz agencji, która zaprojektuje strategię promocji w sieci dla Twojej firmy, weź pod uwagę kilka aspektów:

  • czy agencja posiada certyfikaty potwierdzające umiejętności techniczne
  • jakie wyniki kampanii osiągają specjaliści (czy jesteś w stanie, na przykład na blogu, odnaleźć case study z wykonywanych działań reklamowych?)
  • czy agencja ma wiedzę na temat nowości w branży – tworzy artykuły edukacyjne lub wideoblog z nowościami, chętnie dzieli się swoją wiedzą i potwierdza swoją eksperckość
  • z jakimi klientami współpracuje agencja – niektóre branże np. nieruchomości przeznaczają na reklamę duże budżety; to że agencja współpracuje z deweloperami może (choć nie zawsze musi!) oznaczać, że potrafi prowadzić efektywne kampanie reklamowe przy użyciu wielu kanałów reklamowych i oparte na dużych kwotach
  • czy agencja bierze udział w prestiżowych spotkaniach branżowych oraz programach Google np. Google Elevator

Pamiętaj, że wybór agencji to nie tylko wybór wykonawcy usług ale decyzja o partnerze biznesowym. Szukaj takiej firmy, której będzie zależało na Twoich celach, a nie na zrealizowaniu faktury. Szukaj agencji, która wykona dokładny brief, analizę potencjału rynku, konkurencji i Twojego biznesu. Zebranie wszystkich certyfikatów Google to potwierdzenie, że do współpracy wybierasz specjalistów, którzy potrafią wykorzystać pełen potencjał kanałów reklamowych, jakie oferuje Google. To także większa szansa, abyś wyróżnił się na tle konkurencji – tak się stanie, jeśli jako pierwszy skorzystasz z nowinek funkcjonalnych. Wtedy Twoja kampania przykuje wzrok użytkowników, zwiększając szansę na dokonanie konwersji. A do w prostej drodze prowadzi do wzrostu Twoich przychodów i rozwoju biznesu. A przecież o to w tym wszystkim chodzi, prawda?

Przydatne linki
WHEN w wyszukiwarce Google Partners: https://www.google.pl/partners/?hl=pl#a_profile;idtf=8558321192;qury=WHEN
O programie Google Partners na stronie Google: https://www.google.pl/partners/about/
O udziale Agencji WHEN w programie Google Elevator: https://www.facebook.com/agencjawhen/photos/a.719538681523166.1073741828.718356984974669/1142731659203864/?type=3&theater

Zainteresował Cię ten artykuł?

Porozmawiajmy