facebook
Grupa ADream - Agencja Interaktywna Kraków

6 filarów skutecznego biznesu internetowego

 Era reklamy

Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę jak ważna jest rozpoznawalność jego firmy. To, jak klientom kojarzy się marka jest często dużo istotniejsze od samych produktów i usług. W czasach gdy reklama dopiero się rozwijała wystarczyło umieścić krótką notkę w prasie lub telewizji i czekać na zyski, nie martwiąc się konkurencją. Dzisiaj gdy problemem nie jest brak lecz nadmiar informacji, a wybór produktów i usług jest utrudniony z powodu nasycenia rynku, ludzie pragną autentyczności. Szukają firmy, która czymś się wyróżni, przyniesie im benefity, których nie otrzymają u innych. Szukają firmy, która będzie ich partnerem.

Nie zawsze wygrywa najlepszy

Porównajmy dwie sytuacje:

Hotel położony najbliżej morza. Pokoje z aneksem kuchennym, a basen otwarty przez całą dobę. Posiłki wydawane trzy, nie dwa razy dziennie, a atrakcyjne ceny sprawiają, że klient nie powinien się zastanawiać chwili dłużej. W konfrontację z nim staje hotel, który na pierwszy rzut oka nie ma cechy pozwalającej na zwycięstwo. Ma natomiast jedną niezwykle istotną zaletę – umiejętność przekazywania emocji. Klient dowiaduję się o hotelu przez internet, który wyświetla jego stronę jako pierwszą. Następnie widzi film wykonany z drona pokazujący cały ośrodek z lotu ptaka. Strona przekazuje wszystkie najważniejsze informacje, zachęca graficznie, a gdy użytkownik jest już przekonany co do swojej decyzji, ułatwia mu wybór wygodną rezerwacją miejsc. Nieufność klienta całkowicie niweluje sprawdzenie hotelu w mediach społecznościowych. Regularnie dodawane posty i pozytywne opinie sprawiają, że rezerwuje dwa tygodnie pobytu. Po zakończeniu turnusu dodaje pozytywną opinię, poleca hotel swoim znajomym i sam staje się reklamodawcą – ambasadorem naszego miejsca.

Co jest ważniejsze niż sam produkt?

To co sprawia, że drugi hotel wyprzedza pierwszy w sprzedaży to nie jego atuty, które są porównywalne z pierwszym ośrodkiem, ale zdolność “pochwalenia się nimi”. Połączenie reklamy na różnych płaszczyznach takich jak media społecznościowe, kampanie mailingowe czy blog pokazuje spójność firmy i klasyfikuje ją jako eksperta w swojej dziedzinie. Klienci czując obecność firmy traktują ją z zaufaniem, a od zaufania do sprzedaży dzieli nas często nieduży krok. Gdyby było inaczej, największe firmy nie wydawałyby milionów na reklamę, a sam jej temat nie byłby poruszany na uniwersytetach ani w setkach książek.

Dlaczego reklama w internecie?

Dlatego, że według prognoz w 2018 roku przychody z reklamy w internecie przegonią te z reklamy w telewizji. Internet pozwala personalizować odbiorców reklamy dużo dokładniej niż telewizja czy prasa. Komunikaty możemy dostosować do użytkowników o konkretnych cechach demograficznych i zainteresowaniach. Mamy możliwość przypominania użytkownikom, że już oglądali naszą ofertę, ale nie dokonali zakupu albo nie skonsultowali się z nami – nie mamy przecież pewności czy to była świadoma decyzja, a nie bodziec, który odciągnął ich chwilowo od komputera. Reklamę w internecie możemy dostosować do trendów, jakie pojawiają się w życiu poszczególnych grup docelowych i marketingu. Mamy do dyspozycji o wiele więcej formatów reklamowych, niż w prasie, radio czy telewizji. A ponadto wyniki kampanii są łatwo mierzalne i kolejne kroki promocyjne można oprzeć na twardych danych, zapewniając sobie większą szansę na sukces i zwiększając przychody płynące z inwestycji.

Czy nie wystarczy mi tylko strona internetowa?

W większości przypadków niestety nie, ponieważ potrzebujemy jeszcze klientów, którzy na tę stronę internetową trafią. Wszystko zależy od celu jaki chcemy osiągnąć. Inne rozwiązanie będzie odpowiednie dla strony reklamującej wydarzenie w przyszłym miesiącu, a inne dla strony tworzącej tłumaczenia. Strony internetowe powinny być tworzone przez pryzmat celu, jaki mają spełniać – umacnianie wizerunku, zbieranie leadów, promowanie wydarzenia – każda z tych sytuacji wymaga odmiennego podejścia do sprawy. Strona internetowa to wizytówka, ale musisz jeszcze wiedzieć komu i jak powinieneś ją przekazać.

Co w tym wszystkim robimy my?

Ideą stworzenia Grupy ADream było dostarczenie Klientom wszystkiego czego potrzebują do wzrostu swojego biznesu –  w jednym miejscu. Jesteśmy grupą sześciu wyspecjalizowanych firm zapewniających pełną obsługę marketingową i naszym celem jest spełnianie wszystkich opisanych filarów skutecznego biznesu internetowego. Z czystym sumieniem możemy powiedzieć, że nam się to udaje, o czym świadczyć może fakt, że ponad 70% naszych klientów jest z polecenia.

Tagi:

Łukasz Pach

Miłośnik marketingu, zarządzania i ebiznesu. Zewnętrzny doradca dla firm, szkoleniowiec z marketingu oraz strategii pozyskiwania ruchu na stronach internetowych. Jako absolwent Krakowskiej Politechniki porzucił inżynierskie zacięcie na rzecz zgłębiania arkanów życiowej miłości - marketingu i zarządzania - najsilniejszego uzależnienia oraz pasji. Przez 4 lata pracownik firmy Bard Centrum Gier zajmujący się marketingiem oraz PR firmy co pozwoliło na tworzenie comiesięcznych najbardziej szalonych onlinowych kampanii marketingowych. Wyznawca Facebooka jako podstawowego narzędzia do planowania grup docelowych pod względem demograficznym i behawioralnym dla sklepów internetowych. Fan ekonomii społecznej. Stale od 2005 roku poszerza swoją wiedzę z zakresu marketingu, zarządzania i ebiznesu. Od 2011 roku współwłaściciel Agencji Interaktywnej ADream.

Komentarze

komentarzy

Komentarze zostały wyłączone.

Top