Skoro interesujesz się biznesem, zapewne wiesz, że w dzisiejszych czasach nie musisz już domyślać się, co stało się z Twoją ofertą po jej wysłaniu. Nie musisz tracić czasu na pytania “Czy zapoznał się Pan z moją ofertą?”. Nie musisz poświęcać godzin pracy na procesy, które możesz łatwo zautomatyzować (automatyczne follow-upy wykonają za Ciebie “czarną robotę”, oszczędzając czas. Nie jest tajemnicą, że są na rynku narzędzia, które automatyzują i skracają proces sprzedaży. Jednym z nich jest Sellizer, któremu przyjrzeliśmy się bliżej i na jego przykładzie pokażemy Wam korzyści z korzystania z tego typu rozwiązań. Sami zobaczcie!
Handlowcu…
Twoja praca jest trudna, a Twoim codziennym problemem jest niepewność z powodu z niewystarczającej wiedzy o nastawieniu klienta do naszej oferty – szczególnie na etapie zapoznawania się z nią. Największe niedogodności spotykają nas w przypadku, gdy nie możemy zaprezentować oferty Klientowi na żywo, a możemy jedynie przesłać ją mailem. Kiedy propozycja opuści Twoją skrzynkę, nie wiesz, co stało się z nią dalej.
Nie wiesz, dlatego piszesz/dzwonisz ze znienawidzonym pytaniem: “Czy udało się Panu zapoznać z moją ofertą”. Próby te kończą się często niepowodzeniem, prawda? Klient prosi Cię o kontakt w innym terminie, bo jeszcze nie zdążył przejrzeć Twojej propozycji. I później kontakt się urywa, a Ty czujesz frustrację, bo znowu się nie udało…Rozwiązanie? Odpowiednio dobrane narzędzie! Tak jak mechanik nie rozstaje się ze śrubokrętem, tak i Handlowiec powinien mieć swoje narzędzia.
Co zyskujesz dzięki Sellizer?
1. Czy wiesz, czy klient otworzył Twoją ofertę?
Jeśli masz dość dzwonienia i zadawania pytania “Czy zapoznał się Pan już z moją ofertą?” – to mamy inne rozwiązanie. Możesz to wiedzieć od razu. Co więcej, masz dostęp do informacji: ile czasu Klient przeglądał Twoją ofertę, ile czasu poświęcił na każdą ze stron, kiedy ją zamknął. Wiesz także, co stało się z nią dalej: czy została przesłana, a może wydrukowana? Brzmi nieźle, nie?
2. Zwiększ nawet 9-krotnie większe szanse na domknięcie sprzedaży.
Według badania Inside Sales, jeśli skontaktujesz się z odbiorcą w ciągu 5 minut od otwarcia przez niego oferty, Twoje szanse na sprzedaż wzrastają nawet 9-krotnie. A Ty wiesz dokładnie, kiedy jest “Twoje 5 minut”, ponieważ dostaniesz powiadomienie SMS.
3. Zyskaj informacje przydatne podczas pierwszej rozmowy z Klientem.
Dzięki statystykom w czasie rzeczywistym możesz wiedzieć, co Klient przeglądał najdłużej, a jakie elementy pominał. Wiesz już zatem, co najbardziej go zainteresowało, a co wymaga wyjaśnienia i czy klient oleł całą merytorykę i przescrolował do ceny :). Wiesz już, jak zacząć rozmowę i łatwo przygotujesz się też na ewentualne kłopotliwe pytania. Masz przewagę 🙂
4. Oszczędź czas.
Możesz skorzystać z automatyzacji, które pozwolą Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu. Osobiście automatyzujemy wszystko co tylko się da, dlatego ta funkcja nam się bardzo spodobała. Jedną z nich jest moduł follow up, który pozwala na tworzenie automatycznej wysyłki serii dowolnych wiadomości, wysłanych z Twojego adresu e-mail do potencjalnego Klienta, które same będą delikatnie podbijać temat.
5. Stale polepszaj skuteczność swoich ofert.
Jeśli wiesz które elementy Twojej oferty zainteresowały Klientów najbardziej, a które zostały pominięte to możesz wyciągać wnioski i zmieniać. Jeśli odbiorca od razu przeszedł na sam koniec pliku, bo interesuje go tylko cennik to może warto nie wysyłać ofert tylko prezentować je na spotkaniu? Jeśli masz strategię ceny to ok ale jeśli konkurujesz jakością i wartością dodaną to porównanie z konkurencją Twojej oferty jedyn Powtarzające się schematy mogą być dla Ciebie sugestią, co należy zmienić w ofercie. Może wystarczy zmiana kolejności stron? A może rozwiązaniem będzie usunięcie lub dodanie pewnych informacji lub części z nich pozostawienie na spotkanie?
Jesteś szefem sprzedaży?
Jeśli tak, to Twój priorytet to nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale także oszczędność czasu i zasobów oraz aktualna wiedza o wydajności Twojego zespołu. Liczba ofert, które wysyłają Handlowcy może wydawać się zadowalająca, jednak dane w CRM nie zawsze przekładają się na wyniki. Czym to może być spowodowane? Niewłaściwe skonstruowaną ofertą, a może problem tkwi w planowaniu i organizacji procesu sprzedażowego?
Dlaczego ten soft wydaje nam się warty uwagi?
1. Stale monitorujesz pracę swoich Handlowców.
Będąc administratorem zespołu sprzedażowego, masz dostęp do cotygodniowych raportów aktywności Twoich Handlowców. Dostajesz je na swój adres e-mail, a oprócz tego masz do nich stały dostęp bezpośrednio w systemie. Raporty są intuicyjne i przejrzyste, co pozwala już w 2 minuty zobaczyć, który Handlowiec radzi sobie najlepiej, a któremu być może należy pomóc.
Jeśli lepiej rozumiesz działania swojego zespołu i każdego z jego członków, jesteś w stanie rozwiązać potencjalne problemy, a także efektywniej zaplanować cały proces handlowy. Mając kontrolę nad nad realizacją planu sprzedażowego i masz pewność, że właściwe decyzje podejmowane są we właściwym czasie
2. Oszczędzasz czas i koszty pracy.
Według obserwacji zespołu Sellizer, na 100 Klientów, do których wysłano propozycję, tylko 2 z nich kontaktuje się zwrotnie. Do reszty z nich trzeba wykonywać follow-upy z zapytaniem, czy zapoznali się już z ofertą. Połowa Handlowców, poddaje się już po pierwszym przypomnieniu, a według badań 80% sprzedaży potrzebuje ich aż 5. Jak zatem spodziewać się domknięcia sprzedaży?
Jak wygląda to bez udziału Sellizera? Załóżmy, że Handlowiec wysłał 100 ofert, 98 z nich pozostało bez odpowiedzi, więc decyduje z się wysłać follow-up. Na jeden przeznacza mniej więcej 15 minut (tyle potrzeba, aby odnaleźć dane w systemie CRM, a następnie wykonać telefon, który z reguły nie zostanie odebrany. Musi więc powtórzyć go lub napisać wiadomość oraz stosowną adnotację w systemie). Sumując cały ten czas – łącznie daje to aż około 24h na miesiąc! Naszym zdaniem to za dużo.
A jak wygląda to z Sellizerem? Dzięki raportom, Handlowiec, że na te 100 wysłanych propozycji, 75% zostało otwartych. Nie musi dzwonić i pytać “Czy udało już zapoznać się z moją ofertą?” – bo to wie. Jak liczyliśmy wcześniej, na każdy follow-up przypada 15 min, co oznacza, że Handlowiec oszczędził już ok. 19 godzin w miesiącu już na samych przypomnieniach. Jak widzisz, dzięki prostej automatyzacji można zyskać mnóstwo czasu.
3. Zwiększasz sprzedaż.
Statystyki, które otrzymają Handlowcy, dostarczają im szczegółowe informacje dotyczące wysyłanych ofert. To usprawnia ich pracę i czynią ją dużo bardziej efektywną. Nie muszą już dłużej działać intuicyjnie, mogą planować czynności świadomie. To znacznie zwiększa ich efektywność i pewność siebie. Jeśli oni będą pewni, Klient też będzie i kupi Twój produkt. A Ty jesteś bliżej realizacji swojego planu sprzedażowego. I o to chodzi.
Widzisz już, ile możesz zyskać dzięki automatyzacji ofertowania. Narzędzia takie, jak Sellizer to przede wszystkim ogromna oszczędność czasu – zarówno dla Handlowców, jak i Szefów Sprzedaży. Wiesz także, że zwiększenie sprzedaży nie musi wiązać się z większym nakładem pracy, a wręcz przeciwnie. Rozważ czy nie warto zautomatyzować proces ofertowania i zaplanuj sobie 20 minut w kalendarzu już teraz albo zdeleguj to odpowiedniej osobie w firmie 😉
Pamiętaj, że Sellizer przez 14 dni jest całkowicie za darmo.
Wypróbuj Sellizer za darmo
Dlaczego dodaliśmy ten art na naszego bloga? Gdy znajdujemy coś ciekawego analizujemy to czy może się to przydać nam lub naszym klientom. Jeśli tak, zostajemy partnerem takiego rozwiązania. Prowizje nie są dla nas żadną motywacją ponieważ nie planujemy skupiać się budowaniu przychodu z setek programów partnerskich tylko z działania naszej agencji, jednak jeśli jest coś co może być przydatne dla naszych klientów chcemy im to pokazać. Nie chcemy angażować się w aktywną sprzedaż i promocję danego rozwiązania dlatego w tym celu potrzebujemy takich wpisów blogowych które pomagają nam zautomatyzować takie procesy edukacji a prowizje zostawiamy na promocję postów 😉 Jeśli w Twoim biznesie są obszary, które możesz zautomatyzować poprzez napisanie artykułu na danym temat zrób to. Proponuję zacząć od najcześciej zadawanych pytań od klientów.