W dniach od 19.12 do 21.12 miałem przyjemność prowadzić szkolenia z marketingu dla przedsiębiorców z Sanoka. Spędziłem fantastyczne trzy dni z prężnie działającymi przedsiębiorcami. Lubię jeździć na szkolenia daleko od dużych miast, ponieważ tam marketing działa inaczej. Od kilku lat obserwuję jak metody promocji z dużych miast docierają z opóźnieniem do mniejszych. W takich miejscach w temacie marketingu można przewidywać przyszłość 🙂 Dla mnie jest to fantastyczne wyzwanie, ponieważ trzeba się dostosować, wymaga to elastyczności i kreatywności na bieżąco.
Komu udało się pomóc?
Krystian – informatyk
Dla Krystiana, który pomaga firmom z komputerami, drukarkami i administrowaniem sieci, wymyśliliśmy slogan firmowy. Korzystając z jednego z 22 niezmiennych praw marketingu czyli Prawa Pierwszeństwa przyjętą z uśmiechem propozycją przez właściciela firmy było “Pierwsza firma świadcząca usługi Outsourcingu IT w Sanoku” Obawiałem się, że spora część klientów nie wie co znaczy słowo Outsourcing IT jednak Krystian rozwiał moje wątpliwości. Hasło bardzo mu się spodobało
Pan Andrzej – stolarz
Na historii marketingowej pana Andrzeja chciałbym się skupić w tej recenzji. Pan Andrzej – skromy człowiek, nie umiejący się chwalić sukcesami. Mówił, że “w internet to on nie chce wchodzić”, jednak chciałby skupić się na rekomendacjach jego usług przez dotychczasowych klientów. Moim zadaniem było wymyślić jak sprawić aby klienci/znajomi częściej i skuteczniej go polecali.
Nad czym pracowaliśmy:
- system edukacji klientów na temat jego firmy
- proces pozyskania klienta dzięki budowaniu wiarygodności na podstawie referencji
- procedurę generowania polecań na koniec współpracy z klientem
- proces sprzedaży krzyżowej jego usług
- obsługę po sprzedażową ukierunkowaną na wzmocnienie relacji i pozyskanie rekomendacji
Powiedzcie sami czy poniższe informacje was przekonują aby skorzystać z jego usług? Prezentuję tylko kilka z opracowanych tekstów.
Osiągnięcia:
- Projektowałem meble użytkowe na całym świecie (Francja, Anglia, USA)
- Prowadzę w sposób ciągły moją firmę 36 lat, a od 48 mam praktykę zawodową
- Przeszkoliłem około 8 osób, które zostały mistrzami
- Stworzyłem mocną konkurencję z własnych przeszkolonych pracowników
- Wybudowałem od zera mój zakład usługowo produkcyjny
- Mam ponad 500 zadowolonych klientów
- Przez 48 lat nie miałem ani jednej reklamacji
- Moi klienci do mnie wracają i polecają mnie dalej
- Jestem starszym Cechu
- Jestem zdobywcą wielu nagród i dyplomów za najlepsze meble o charakterze regionalnym/użytkowym
Opracowaliśmy także gotowe argumenty dlaczego klient powinien wybrać pana Andrzeja, a nie jego konkurencję:
- Jestem jedyną osobą, która tworzy meble użytkowe od 1978 roku.
- Mam ponad 500 zadowolonych klientów i nigdy nie miałem reklamacji
- Wykonuję meble z ponad 10 rodzajów drewna
- Cechuje mnie terminowość oraz solidność, a w branży jest to rzadkość
- Na początku współpracy spotykam się na bezpłatne konsultacje, w których doradzam odnośnie wymiarów, ergonomii, stylów, jakie drewno warto użyć, zastosowań, odnośnie impregnacji, okuć meblowych
Dla mnie to były fantastycznie, owocne trzy dni trzy dni w Bieszczadach.
Łukasz Pach
Chief Entrepreneur
Miłośnik marketingu, zarządzania i ebiznesu. Jako absolwent Krakowskiej Politechniki porzucił inżynierskie zacięcie na rzecz edukacji w zakresie sprzedaży, marketingu i zarządzania. Przez 4 lata pracownik firmy Bard.pl, zajmujący się marketingiem oraz PR firmy. Od 2011 roku współwłaściciel ADream z pokorą pokonujący wszystkie etapy firmy rozwijanej organicznie od trzy do trzydziesto osobowego zespołu. Idealista zarażony wizją tworzenia firmy ukierunkowanej na jakość, w której managerowie na każdym szczeblu, mogą podejmować decyzje w oparciu o na bieżąco dostarczane dane wg analizowanych przez AI wskaźników efektywności.
Firma to Ludzie, biznes to Ludzie i procesy a przyszłość to Ludzie i procesy, ze wsparciem sztucznej inteligencji.