Hotel Style – Mercure Logo

Hotel Style – Mercure

Pozyskiwanie leadów dla branży deweloperskiej za pośrednictwem Facebook Ads

Klient:
WB Investment - inwestycja Mercure Warszawa Ursus Station
Branża:
Deweloperska (Condohotel)
Główny cel kampanii:
Pozyskanie wartościowych leadów do sprzedaży apartamentów condo
Kanały:
Facebook / Google
Typ kampanii:
Facebook Ads (kampania leadowa), Facebook Ads (przekierowanie na www), Google Ads
Lokalizacja:
Cała Polska

Hotel Style to warszawska inwestycja firmy WB Finance, która dzięki spełnionym wysokim standardom jakości funkcjonuje pod brandem Mercure Warszawa Ursus Station. Hotel poszukuje inwestorów, którzy kupując poszczególne pokoje stają się współwłaścicielem obiektu i mogą osiągnąć nawet do 8,7% zysku.

Cel kampanii

Głównym celem biznesowym kampanii jest pozyskanie kontaktów (leadów) do potencjalnych inwestorów. Ponieważ inwestycja w nieruchomości wymaga sporych zasobów finansowych bardzo ważnym elementem było odpowiednie dobranie kierowania kampanii. Osobami potencjalnie zainteresowanymi w tym przypadku będą osoby zainteresowane rynkiem nieruchomości, inwestowaniem czy ludzie korzystający z najnowszych nowinek technologicznych. Persona, którą określiliśmy razem z klientem ma ponad 35 lat i mieszka na terytorium Polski.

Rozwiązanie

Do zrealizowania celu pozyskania jak największej liczby leadów wykorzystaliśmy kampanie Facebook Ads oparte o cel “Pozyskiwanie kontaktów”. Tego typu kampanie pozwalają na wypełnienie formularza przez potencjalnego klienta wewnątrz platformy Facebook i z poziomu samej reklamy. Ułatwieniem dla użytkownika jest również to, że pola formularza uzupełniają się automatycznie danymi z profilu w serwisie Facebook. Przy tworzeniu tego typu reklam warto pamiętać o tym, że na stronie internetowej inwestycji musi być dodana Polityka Prywatności. Dodatkowo trzeba zdawać sobie sprawę, że promocja nieruchomości na niektórych rynkach (na przykład w Stanach Zjednoczonych) jest mocno ograniczona – dla ograniczenia dyskryminacji części użytkowników wyłączone zostały niektóre kategorie targetowania reklam. W Polsce obecnie nie ma tak dużych obostrzeń, jednak warto o tym pamiętać.

Prowadząc kampanię testowaliśmy kreacje reklamowe z różnymi tekstami reklamowymi, zdjęciami i filmem. Sprawdziliśmy również czy taka kampania sprawdzi się wśród użytkowników Instagrama, jednak leady zdobyte na tym portalu okazały się słabsze jakościowo niż te zdobyte za pośrednictwem Facebook’a. Część kampanii oferowała darmowy ebook dotyczący inwestowania w condohotele w zamian za uzupełnienie formularza.

Efekty

Od marca do września udało się pozyskać łącznie 1573 wypełnionych formularzy, co daje około 224 formularze
w miesiącu. Koszt za wypełnienie formularza dla całej kampanii wyniósł 25,69 zł. Tańsze okazały się formularze pozyskane przy okazji pobrania darmowego pliku PDF – 18,33 zł kosztowało pozyskanie takiego kontaktu, podczas gdy w kampaniach bez dodatkowej zachęty koszt leada wynosił 28,07 zł. Promocja dotarła do niemal 300 000 osób, 400 osób zareagowało na reklamy, a 7243 użytkowników kliknęło link. Kampania w dalszym ciągu jest aktywna i optymalizowana.

Kontakt