intertec Logo

Intertec Polska

  • Logo
  • Projekty opakowań

Firma Intertec Polska, właściciel popularnej, specjalizującej się w akcesoriach rowerowych marki Profex, zgłosiła się do nas z projektem odświeżenia brandu oraz zaprojektowania na nowo ponad 150 opakowań.

Z uwagi na mnogość kategorii i produktów konieczne było opracowanie koncepcji dla marki jako takiej oraz osobno dla każdej z linii produktowych.

Projekt loga

Proces projektowania rozpoczęliśmy od logo. To dotychczasowe było zbyt mocno zakorzenione w początkach działalności firmy.

Poprzednie logo

Nowe logo

Projekty opakowań

Po zdefiniowaniu palety kolorów opracowaliśmy system ikonograficzny kategoryzujący produkty oraz wypracowaliśmy projekty master dla każdej z linii produktów. Łącznie z zaprojektowaliśmy nowe szaty dla dokładnie 158 produktów - wybrane z nich znajdują się poniżej.

Uchwyt na bidon / Lampa przednia / Lampa tylnia

Pedały aluminiowe trekking slim

Owijki informacyjne na opony

Co było wyzwaniem na początku współpracy?

System rozliczeń agencja - klient

Nasze początkowe rozmowy zakładały, że otrzymamy pliki projektowe dotychczasowych opakowań i etykiet, aby sprawdzić jakie dane możemy z nich wyciągnąć, a jakie będziemy musieli przepisać. Było to istotne z punktu widzenia zakresu prac, a to z kolei ściśle wiąże się w budżetem projektu. Finalnie pracowaliśmy w oparciu o sukcesywnie dosyłane partie plików z danymi kolejnych kategorii i produktów.

Projekt opakowania wraz z wykrojnikiem dostarczony przez klienta

Zarządzanie procesem

Klient, przyzwyczajony do pracy w ten sposób, dostarczył nam (świetnie co prawda) przygotowany plik excel z danymi produktów, w oparciu o który mieliśmy realizować i akceptować projekty oraz aktualizować dane kolejnych produktów do zaprojektowania.

Zrealizowaliśmy już wiele bardzo złożonych projektów i choć to nie ich wielkość jest kluczowa (bo każdy projekt realizujemy w ten sposób) to w tym przypadku szczególnie istotne było to, aby usystematyzować ogrom otrzymywanych danych oraz sprawnie zarządzać kolejno projektowanymi produktami. Szczegółowe zestawienie w excel było świetną bazą, ale nie mogło służyć do prowadzenia projektu.

Klient został zapoznany z naszym procesem projektowym wykorzystującym oprogramowanie do zarządzania projektami. Po krótkim wdrożeniu, dane kolejnych produktów do realizacji dodawane były już w systemie.

Każdy produkt oraz jego warianty tworzyły przejrzystą architekturę zadań do realizacji. Dodaliśmy pola z numerami produktu, stworzyliśmy nowe, niestandardowe statusy (np. oczekiwanie na wykrojnik czy pobranie pliku drukowego), które ułatwiły Klientowi odnajdywanie się w procesie projektowym, akceptację projektów oraz przekazywanie plików produkcyjnych do drukarni.

Z uwagi na sukcesywnie dosyłane dane oraz nie do końca znany zakres prac, projekt był realizowany w rozliczeniu godzinowym. Klient otrzymał pełny dostęp nie tylko do dodawania zadań (danych kolejnych produktów), ale również do czasu pracy projektantów graficznych na poszczególnych zadaniach oraz dashboardu do monitorowania postępu prac w czasie rzeczywistym.

Taki sposób pracy, zapewnił sprawną realizację 158 projektów (od koncepcji po przygotowanie pliku do druku). Przyjęty sposób rozliczeń oraz sposób prowadzenia projektu pozwoliły na wypracowanie modelu win win z którego Klient był finalnie bardzo zadowolony.

Status zadania

Delegowanie zadania

Prioretyzowanie
zadania

Opisy statusów zadania dostosowane do projektu

Referencje dla tego projektu

Agencja Interaktywna ADream wykonała dla nas analizę istniejących opakowań akcesoriów rowerowych oraz zaproponowała stworzenie nowej szaty graficznej i logo. Propozycja bardzo nam się spodobała i w pierwszym etapie zrealizowaliśmy 158 projektów w przeciągu niecałych 2 miesięcy.

Zobacz więcej