intertec Logo

Intertec Polska

  • Logo
  • Projekty opakowań

Firma Intertec Polska, właściciel popularnej, specjalizującej się w akcesoriach rowerowych marki Profex, zgłosiła się do nas z projektem odświeżenia brandu oraz zaprojektowania na nowo ponad 150 opakowań.

Z uwagi na mnogość kategorii i produktów konieczne było opracowanie koncepcji dla marki jako takiej oraz osobno dla każdej z linii produktowych.

Projekt loga

Proces projektowania rozpoczęliśmy od logo. To dotychczasowe było zbyt mocno zakorzenione w początkach działalności firmy.

Poprzednie logo

Nowe logo

Projekty opakowań

Po zdefiniowaniu palety kolorów opracowaliśmy system ikonograficzny kategoryzujący produkty oraz wypracowaliśmy projekty master dla każdej z linii produktów. Łącznie z zaprojektowaliśmy nowe szaty dla dokładnie 158 produktów - wybrane z nich znajdują się poniżej.

Uchwyt na bidon / Lampa przednia / Lampa tylnia

Pedały aluminiowe trekking slim

Owijki informacyjne na opony

Co było wyzwaniem na początku współpracy?

System rozliczeń agencja - klient

Nasze początkowe rozmowy zakładały, że otrzymamy pliki projektowe dotychczasowych opakowań i etykiet, aby sprawdzić jakie dane możemy z nich wyciągnąć, a jakie będziemy musieli przepisać. Było to istotne z punktu widzenia zakresu prac, a to z kolei ściśle wiąże się w budżetem projektu. Finalnie pracowaliśmy w oparciu o sukcesywnie dosyłane partie plików z danymi kolejnych kategorii i produktów.

Projekt opakowania wraz z wykrojnikiem dostarczony przez klienta

Zarządzanie procesem

Klient, przyzwyczajony do pracy w ten sposób, dostarczył nam (świetnie co prawda) przygotowany plik excel z danymi produktów, w oparciu o który mieliśmy realizować i akceptować projekty oraz aktualizować dane kolejnych produktów do zaprojektowania.

Zrealizowaliśmy już wiele bardzo złożonych projektów i choć to nie ich wielkość jest kluczowa (bo każdy projekt realizujemy w ten sposób) to w tym przypadku szczególnie istotne było to, aby usystematyzować ogrom otrzymywanych danych oraz sprawnie zarządzać kolejno projektowanymi produktami. Szczegółowe zestawienie w excel było świetną bazą, ale nie mogło służyć do prowadzenia projektu.

Klient został zapoznany z naszym procesem projektowym wykorzystującym oprogramowanie do zarządzania projektami. Po krótkim wdrożeniu, dane kolejnych produktów do realizacji dodawane były już w systemie.

Każdy produkt oraz jego warianty tworzyły przejrzystą architekturę zadań do realizacji. Dodaliśmy pola z numerami produktu, stworzyliśmy nowe, niestandardowe statusy (np. oczekiwanie na wykrojnik czy pobranie pliku drukowego), które ułatwiły Klientowi odnajdywanie się w procesie projektowym, akceptację projektów oraz przekazywanie plików produkcyjnych do drukarni.

Z uwagi na sukcesywnie dosyłane dane oraz nie do końca znany zakres prac, projekt był realizowany w rozliczeniu godzinowym. Klient otrzymał pełny dostęp nie tylko do dodawania zadań (danych kolejnych produktów), ale również do czasu pracy projektantów graficznych na poszczególnych zadaniach oraz dashboardu do monitorowania postępu prac w czasie rzeczywistym.

Taki sposób pracy, zapewnił sprawną realizację 158 projektów (od koncepcji po przygotowanie pliku do druku). Przyjęty sposób rozliczeń oraz sposób prowadzenia projektu pozwoliły na wypracowanie modelu win win z którego Klient był finalnie bardzo zadowolony.

Status zadania

Delegowanie zadania

Prioretyzowanie
zadania

Opisy statusów zadania dostosowane do projektu

Referencje dla tego projektu

Adream sp. z o.o. wykonała dla nas analizę istniejących opakowań akcesoriów rowerowych oraz zaproponowała stworzenie nowej szaty graficznej i logo. Propozycja bardzo nam się spodobała i w pierwszym etapie zrealizowaliśmy 158 projektów w przeciągu niecałych 2 miesięcy.

Zobacz więcej