Audyt UX
Nie licz na fux
Wymagania rosną
Rośnie poziom świadomości i oczekiwań użytkowników.
Jak podołać tempu zmian?
Jak odnaleźć się w gąszczu informacji?
Co gdybyśmy wiedzieli czego chcą nasi klienci/użytkownicy?
Z pomocą przychodzi nam User Experience Design, badający użytkowników i ich zachowania. To dziedzina która zdobywa coraz więcej popularności, na całym świecie. Bo skoro mamy już coś robić, to najlepiej róbmy to z głową.
Co to jest audyt UX
To ocena pod względem użyteczności, wygody korzystania oraz diagnoza kluczowych błędów utrudniających lub uniemożliwiających korzystanie ze strony.
Audyt przeprowadza się, aby sprawdzić jak działa strona i czy spełnia swoje zadanie.
Pozwala zlokalizować kluczowe błędy, utrudniające lub uniemożliwiające użytkownikowi realizację celu strony (np. zrobienie zakupu, wypełnienie formularza kontaktowego itp). Poprawiając je, zwiększamy konwersję.
Na czym polega audyt UX?
Wykryj błędy na swojej stronie. Miejsca, które utrudniają zrealizowanie zakupów lub uniemożliwiają swobodne znalezienie informacji.
Dowiedz się, które elementy należy wyeksponować.
Dowiedz się, które teksty wymagają modyfikacji lub większej ekspozycji. Czy są one zrozumiałe i pasujące do odbiorców?
Poprzez audyt usprawnisz procesy na stronie. Dostarczysz odpowiednie informacje w odpowiednim dla klienta momencie.
Poprzez likwidację błędów zwiększasz wiarygodność i rzetelność w internecie.
Popraw komunikację z klientem, poprzez dostosowanie materiałów do użytkownika. Zrozumiesz jego motywacje i działania na stronie.
Dopasuj do swoich potrzeb
Aby audyt miał sens i dał realne korzyści, powinien być dopasowany do Twoich potrzeb.
Zacznij od określenia celu audytu lub problemu na stronie, to pozwoli na wybór odpowiedniego zakresu i formy audytu.
Pełny audyt UX
- Konsultacje oraz warsztat, pozwalające wspólnie dobrać odpowiednie
- Podstawowe analizy działania strony (desk research, wędrówka poznawcza i test ux) parametry audytu
- Analiza konkurencji
- Analiza ruchu na stronie, w wybranych obszarach
- Analiza kontentu strony i jego dopasowania do odbiorców strony
- Rekomendacje, również w formie wizualnej
- Raport z prezentacją
- Konsultacja wyniku audytu, po zapoznaniu się z raportem i rekomendacjami
Audyty częsciowe
Test UX
Taką wersję audytu możemy wykonać np. gdy planujemy zmiany na stronie lub gdy zaobserwowano trudności z poruszaniem się po stronie.
W efekcie takiego audytu, dowiemy się np. jakie są najistotniejsze błędy na stronie, na których
Analiza konkurencji
Taką wersję audytu możemy wykonać np. gdy chcemy się dowiedzieć jak wygląda nasza strona w porównaniu z konkurencją.
W efekcie takiego audytu, dowiemy się np. jakie rozwiązania się sprawdzają (w tym biznesie), jak wypadamy na tle konkurencji (pod względem funkcjonalnym i wizualnym).
Analiza ruchu
na stronie
Taką wersję audytu możemy wykonać np. gdy zauważymy, że użytkownicy wypełniają jedynie część formularza lub przerywają proces rejestracji czy zakupu.
W efekcie takiego audytu, dowiemy się np. które elementy na stronie ją dla użytkowników problematyczne, z których korzystają najczęściej, a z których wcale.
Plany audytu UX | Test UX | Analiza ruchu | Analiza konkurencji | Pełny audyt |
---|---|---|---|---|
Kunsultacja z ekspertem | ||||
Warsztat z klientem | ||||
Desk research - analiza | ||||
Wędrówka poznawcza | ||||
Analiza konkurencji | ||||
Analiza ekspercka - test ux | ||||
Analiza ruchu | ||||
Analiza kontentu | ||||
Rekomendacje | ||||
Wizualne rekomendacje | ||||
Raport | ||||
Raport z prezentacją | ||||
Konsultacja wyniku audytu |
Jaki zakres audytu powinieneś wybrać?
Napisz do nas, Nasi eksperci chętnie pomogą Ci dobrać odpowiedni zakres i formę audytu.