Dlaczego profesjonaliści nie robią stron na motywach za 50$?

Stawiając na profesjonalizm, nie można robić stron na motywach za 50$ – to główna odpowiedź na pytanie, dlaczego dobrzy specjaliści nie oferują takich usług. Wartościowa strona to taka, która jest w pełni zoptymalizowana pod konkretnego klienta, ma dedykowany design, działa szybko, bezpiecznie i z nastawieniem na skuteczność biznesową. Właśnie dlatego należy tworzyć strony, które są robione w pełnych procesach projektowych, zgodnie ze sztuką i know-how jak osiągać skuteczność.

Strona tworzona pod klienta działa zdecydowanie szybciej niż ta stworzona na przypadkowym motywie kupionym w sieci. Budowanie strony od podstaw pozwala lepiej dostosować witrynę do oczekiwań klienta, do charakteru biznesu i wytyczanych przez niego celów. Specjalista ma możliwość edytowania projektu, wprowadzania zmian w kodzie, wdrażania indywidualnych rozwiązań i skryptów.

Podstawowe problemy stron niskobudżetowych i amatorskich

Strony niskobudżetowe robione w sposób chałupniczy to najczęściej projekty tworzone przez jedną osobę, a nie zespół specjalistów. To jeden z powodów, dla których nigdy nie będą mogły konkurować biznesowo z produktami tworzonymi w pełnym procesie projektowym i z nastawieniem na zysk firmy. Powszechnie wiadomo, że takie witryny mają problemy z:

  • aktualizacjami,
  • bezpieczeństwem,
  • szybkością,
  • optymalizacją działania.

Nieprofesjonalne projekty stron powodują też komplikacje przy próbach edycji designu. Winny jest tu głównie nieczytelny kod. Nie można ich w pełni dopasować do wizji klienta i potrzeb jego biznesu, ponieważ gotowy szablon w każdej chwili może się “rozsypać”. Żeby efektem finalnym była strona dokładnie taka, jak chce ją widzieć klient, sam motyw musiałby być w 99% zgodny z jego wizją. Warto też pamiętać, że ogólnodostępny zakupiony motyw nigdy nie będzie w pełni bezpieczny. Równie dobrze może go kupić haker, który znajdzie w nim luki i bez większych problemów włamie się na stworzoną na nim stronę.

Projekty amatorskie już na starcie są też w tyle pod kątem dedykowanego designu, a przede wszystkim – nastawienia na skuteczność biznesową. Takie produkty są kierowane nie do firm, które działają biznesowo, ale do osób z sektora non profit, które potrzebują stron w projektach hobbystycznych, takich jak fotografia czy ogólnie blogosfera. Komercyjne zastosowanie dla niskobudżetowych projektów ma sens jedynie przy lokalnych mikrobiznesach, które z założenia nie mają wyszukanego marketingu, czyli np. usługi hydrauliczne, elektryczne czy szewskie.

 

Pułapki ładnych skórek

Jednym z częstszych argumentów za wyborem amatorskich projektów, obok ceny, są właśnie gotowe atrakcyjne motywy stron internetowych. Nie warto ulegać tym złudzeniom! Gotowe motywy powstały po to, aby dostarczać wszystkie możliwe kombinacje, a w efekcie nie są w stanie dostarczyć żadnej w sposób zoptymalizowany. W każdej z nich jest nadmiar elementów w kilku kombinacjach. Dla klienta nie jest to w żaden sposób unikalne, a od strony technicznej – bardzo powolne. Strona na starcie jest zaśmiecona wszystkimi tymi elementami, które i tak okazują się zbędne.

Co do powyższego, szybkość działania panelu i samej strony pozostawia wiele do życzenia. Na gotowych skórkach praktycznie niemożliwe jest osiągnięcie wyników bliskich 90-100 punktów w skali Page Speed Insight od Google. W innych technologiach jest to warunek oczywisty. Tak wolno działająca strona ma dużo mniejszą konwersję niż ta działająca szybko. Aktualnie szybkość działania ma również wpływ na pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Jest to widoczne tym bardziej, że obecnie ruch mobilny jest w większym stopniu generowany na mobile. Szybkość działania wersji mobilnej gotowych motywów pozostawia wiele do życzenia.

Ponadto, najczęściej pojawia się problem z aktualizacjami oraz utrzymaniem strony. Strona na gotowym motywie zazwyczaj posiada minimum 10-20 pluginów (wtyczek), gdzie sam dobrze wdrożony backend ma ich 1-4, a WordPress z frontem kolejne 3-6. Warto pamiętać, że dodawane do motywów wtyczki są też płatne, często bez możliwości aktualizacji. Zwiększa to koszt w skali roku lub uniemożliwia aktualizację. 

Jeszcze poważniejszym problemem jest fakt, że przy 10-20 wtyczkach bezpieczeństwo nie istnieje. Zainstalowanie kolejnych 2-4 wtyczek, które zabezpieczają WordPress, nie daje żadnych długofalowych efektów.

Dlaczego nie warto tworzyć amatorskich stron dla klientów biznesowych?

Nie warto poświęcać czasu na tworzenie stron, które są robione na skróty i w sposób amatorski. Nie warto też inwestować w motywy kupione za 50$ z zagranicznych serwisów, żeby potem dostosowywać je do klienta. Takie pomysły lepiej zostawić freelancerom jako rozwiązania dla projektów niskobudżetowych, które potrzebują “jakiejś” strony, a nie dobrze działającego fundamentu marketingowego dla rozwoju biznesu.

W związku z powyższymi argumentami, jako firma chcąca dostarczać strony najwyższej jakości, odrzucamy aktualnie wszystkie zapytania od klientów, którzy oczekują produktów na niskim poziomie. Skupiamy się na tych firmach, które potrzebują dobrze działających mechanizmów marketingowych dla swojego biznesu i rokują w zakresie skalowania tego biznesu, w efekcie czego zarówno my, jak i nasi klienci możemy wspólnie rosnąć.

 

  • Podziel się artykułem:

Serwis www – główny specjalista ds. wsparcia sprzedaży, czyli nasz artykuł dla magazynu INMAG

poprzedni

Kreatywność w służbie sprzedaży, czyli nasz artykuł dla magazynu INMAG

następny