Condo
Portal internetowy
Z produktami inwestycyjnymi pracujemy od 2016 roku. Byliśmy jedną z pierwszych agencji w Polsce, która prowadziła kampanie online dla condohoteli. Z firmą Oak Property mieliśmy okazję współpracować przy inwestycji Hotel Horizon. Tym razem powierzono nam zadanie zaprojektowanie na nowo, działającego już na rynku, portalu inwestycyjnego condo.pl .
Poprzednia wersja serwisu
Poprzedni serwis internetowy nie realizował celów biznesowych klienta, dlatego po przeprowadzeniu studium wykonalności projektu nakreśliliśmy założenia, które miały zmienić ten stan rzeczy. Przed nami stanęło kilka wyzwań, m.in:
- zaprojektować warstwę UX w taki sposób, aby poprawić konwersję zapytań do biura sprzedaży
- utrzymać pozycje w wyszukiwarce Google
- poprawić szybkość działania portalu
- zapewnić stały support oraz gotowość do ciągłego rozwoju portalu
Poprzednia wersja
Obecna wersja
Poprzednia wersja
Obecna wersja
Warstwa UX
Pracując nad skuteczną warstwą UX nie odkrywaliśmy niezbadanych lądów. Korzystaliśmy z naszego doświadczenia i wiedzy, dzięki czemu na bazie zastanej mapy strony stworzyliśmy zupełnie nową architekturę informacji oraz architekturę treści. Zdiagnozowaliśmy brakujące obszary, elementy i treści, które są istotne z perspektywy potrzeb zdefiniowanych wcześniej grup docelowych i uzupełniliśmy nowy serwis. Zaprojektowaliśmy również szereg całkiem nowych funkcjonalności, m.in; wygodna, szczegółowa wyszukiwarka oferty czy też porównywarka inwestycji i apartamentów. Wszystko to dla wygody użytkowników oraz zwiększenia ilości zapytań do biura sprzedaży.
Design, czyli nowe szaty króla
Condo.pl to lider branży. Tym większym problemem poprzedniej wersji portalu była jego warstwa wizualna, która kompletnie nie oddawała skali projektu. Opracowaliśmy nowy design system, który posłużył do zbudowania wszystkich podstron projektu. Całość została wdrożona w oparciu o opracowane wcześniej widoki UX.
Utrzymanie pozycji
Absolutnie kluczowym obszarem projektu było to, aby pomimo nowej struktury, zmiany serwera i warstwy wizualnej nie nastąpiła utrata wypracowanych przez lata pozycji w wyszukiwarce Google. Już na starcie projektu na bazie naszego know how przedstawiliśmy naszemu klientowi oraz agencji SEO procedurę w jaki sposób planujemy podejść do sprawy, aby zminimalizować ryzyko utraty pozycji. Opracowaliśmy dokument audytujący dotychczasowy serwis i ustaliliśmy wszystkie kluczowe obszary, które muszą zostać wdrożone na nowym portalu.
W trakcie prac agencja SEO mogła wprowadzić dodatkowe usprawnienia, które nie były możliwe w poprzedniej wersji projektu z uwagi na ograniczenia technologiczne. Po oddaniu projektu otrzymaliśmy raport, który wykazał, że nie tylko wszystkie frazy zostały utrzymane, ale został odnotowany łączny wzrost o 25 pozycji na istotne dla klienta słowa i frazy kluczowe.
Poprawa szybkości działania portalu
Aby zadbać o błyskawiczną szybkość działania (aktualny czas ładowania wynosi 1,4 sekundy), poprawiając jednocześnie bezpieczeństwo całej infrastruktury IT Klienta, zmieniliśmy technologię wdrożenia portalu. Tak jak Facebook czy Instagram postawiliśmy na React.js (wspierany przez Gatsby.js). Dzięki tej technologii szybkość działania portalu jest bezkonkurencyjna i zostawia daleko w tyle standardowe technologie jak html, css i java script.
Zabezpieczenie rozwoju
Oddanie nawet najbardziej dopracowanego projektu to dopiero początek współpracy. Wraz z naszym klientem ustaliliśmy warunki SLA, które pozwoliły nam wspólnie rozwijać projekt w taki sposób, aby wdrażanie nowych pomysłów spotykało się z praktycznie natychmiastowym podjęciem działania po stronie zespołu.
Projekt jest prowadzony w systemie do którego dostęp ma również Klient, który za jego pośrednictwem zleca zadania. Każdemu z nich nadawane są odpowiednie dla postępu prac statusy, dzięki czemu Klient może w czasie rzeczywistym obserwować, komentować oraz nadawać priorytet prowadzonym działaniom.
Marketing
dla Deweloperów
Zobacz naszą ofertę skierowaną dla deweloperów