Audyt UX

Nie licz na fux

Wymagania rosną

Rośnie poziom świadomości i oczekiwań użytkowników.

Jak podołać tempu zmian?
Jak odnaleźć się w gąszczu informacji?
Co gdybyśmy wiedzieli czego chcą nasi klienci/użytkownicy?

Z pomocą przychodzi nam User Experience Design, badający użytkowników i ich zachowania. To dziedzina która zdobywa coraz więcej popularności, na całym świecie. Bo skoro mamy już coś robić, to najlepiej róbmy to z głową.

Co to jest audyt UX

To ocena pod względem użyteczności, wygody korzystania oraz diagnoza kluczowych błędów utrudniających lub uniemożliwiających korzystanie ze strony.

Audyt przeprowadza się, aby sprawdzić jak działa strona i czy spełnia swoje zadanie.

Pozwala zlokalizować kluczowe błędy, utrudniające lub uniemożliwiające użytkownikowi realizację celu strony (np. zrobienie zakupu, wypełnienie formularza kontaktowego itp). Poprawiając je, zwiększamy konwersję.

Na czym polega audyt UX?

Wykryj błędy na swojej stronie. Miejsca, które utrudniają zrealizowanie zakupów lub uniemożliwiają swobodne znalezienie informacji.

Dowiedz się, które elementy należy wyeksponować.

Dowiedz się, które teksty wymagają modyfikacji lub większej ekspozycji. Czy są one zrozumiałe i pasujące do odbiorców?

Poprzez audyt usprawnisz procesy na stronie. Dostarczysz odpowiednie informacje w odpowiednim dla klienta momencie.

Poprzez likwidację błędów zwiększasz wiarygodność i rzetelność w internecie.

Popraw komunikację z klientem, poprzez dostosowanie materiałów do użytkownika. Zrozumiesz jego motywacje i działania na stronie.

Dopasuj do swoich potrzeb

Aby audyt miał sens i dał realne korzyści, powinien być dopasowany do Twoich potrzeb.
Zacznij od określenia celu audytu lub problemu na stronie, to pozwoli na wybór odpowiedniego zakresu i formy audytu.

Pełny audyt UX

  • Konsultacje oraz warsztat, pozwalające wspólnie dobrać odpowiednie
  • Podstawowe analizy działania strony (desk research, wędrówka poznawcza i test ux) parametry audytu
  • Analiza konkurencji
  • Analiza ruchu na stronie, w wybranych obszarach
  • Analiza kontentu strony i jego dopasowania do odbiorców strony
  • Rekomendacje, również w formie wizualnej
  • Raport z prezentacją
  • Konsultacja wyniku audytu, po zapoznaniu się z raportem i rekomendacjami

Audyty częsciowe

Test UX

Taką wersję audytu możemy wykonać np. gdy planujemy zmiany na stronie lub gdy zaobserwowano trudności z poruszaniem się po stronie.

W efekcie takiego audytu, dowiemy się np. jakie są najistotniejsze błędy na stronie, na których

Analiza konkurencji

Taką wersję audytu możemy wykonać np. gdy chcemy się dowiedzieć jak wygląda nasza strona w porównaniu z konkurencją.

W efekcie takiego audytu, dowiemy się np. jakie rozwiązania się sprawdzają (w tym biznesie), jak wypadamy na tle konkurencji (pod względem funkcjonalnym i wizualnym).

Analiza ruchu
na stronie

Taką wersję audytu możemy wykonać np. gdy zauważymy, że użytkownicy wypełniają jedynie część formularza lub przerywają proces rejestracji czy zakupu.

W efekcie takiego audytu, dowiemy się np. które elementy na stronie ją dla użytkowników problematyczne, z których korzystają najczęściej, a z których wcale.

Plany audytu UXTest UXAnaliza ruchuAnaliza KonkurencjiPełny audyt
Konsultacja z ekspertem
Warsztat z klientem
Desk research - analiza
Wędrówka poznawcza
Analiza konkurencji
Analiza ekspercka - test ux
Analiza ruchu
Analiza kontentu
Rekomendacje
Wizualne rekomendacje
Raport
Raport z prezentacją
Konsultacja wyniku audytu

Jaki zakres audytu powinieneś wybrać?

Napisz do nas, Nasi eksperci chętnie pomogą Ci dobrać odpowiedni zakres i formę audytu.