Największe sukcesy osiągają Klienci, dla których możemy tworzyć wspólny projekt kilku firm Grupy ADream. Tak było ze York School of English -http://york.edu.pl/.
ZENSITE
Ze szkołą York rozpoczęliśmy współpracę w 2016 roku. Klient zgłosił się do nas z potrzebą realizacji nowej strony internetowej na bazie aktualnej, która w jego opinii była mało intuicyjna i nieużyteczna dla użytkowników. Naszym zadaniem było pomóc szkole, aby jej aktualni i przyszli uczniowie mogli w łatwy, przyjazny i zrozumiały sposób zapoznać się z pełnym obszarem działalności szkoły. Naszym pierwszym i podstawowym zadaniem było przetworzenie pełnej mapy strony, która w swoich licznych zagnieżdżeniach zawierała ponad 70 podstron. Sami spójrzcie jak wiele kategorii i podstron znajdowało się na stronie:
W pierwszej fazie skupiliśmy się na tym, które strony są niezbędne, które możemy połączyć, a które są nieaktualne i wymagają usunięcia, bądź przeformatowania w inne. Z analizy ruchu wynikało, że aktualna strona posiada wysoki współczynnik odrzuceń – to sugerowało, że użytkownicy czują się zagubieni i nie wiedzą gdzie znajdą informacje, które są im niezbędne – jednocześnie spędzali dość dużo czasu na niej co z kolei pokazywało, że próbują tam odszukać ważne z ich perspektywy informacje. Dzięki takiej analizie wiedzieliśmy też jakie strony są dla Klientów najważniejsze, ile czasu na niej spędzają i w jaki sposób poszukują informacji.
Po wstępnym “odchudzeniu” strony powstała makieta, która skupiała się na trzech obszarach: poprawa użyteczności, zmniejszenie liczby zagnieżdżeń oraz dostęp do najistotniejszych informacji z poziomu strony głównej. Makietę konsultowaliśmy z Klientem, aby mieć potwierdzenie części naszych wniosków ze specyfiką biznesu i charakterystyką grupy docelowej. To szczególnie ważny etap współpracy. Po akceptacji makiety, która w strukturze strony pozwoliła nam zredukować liczbę podstron o ponad 30% nie tracąc przy tym żadnych istotnych informacji przystąpiliśmy do etapu graficznego. Tutaj naszym głównym zadaniem była z kolei redukcja ilości treści oraz przedstawienie dużej części w formie graficznej oraz hasłowej – miało to zapewnić użytkownikowi szybki sposób na znalezienie tych informacji, których faktycznie szuka, jednocześnie w sposób nienachalny informując o innych obszarach działalności.
Zdecydowaliśmy się na przedstawienie strony w formie grafik blokowych, które pozwoliły nam na jednoczesne przedstawienie oferty w formie graficznej oraz krótkich opisów wprowadzających użytkownika w kolejne podstrony.
Po realizacji części graficznej przystąpiliśmy do kodowania wszystkich ustalonych podstron oraz stworzyliśmy dedykowany system do wypełniania testów online z różnych poziomów zaawansowania językowego. Klient po wypełnieniu testu przez użytkownika dostawał informacje wraz z pełnym testem w formacie .pdf, który posiadała procentowe oraz liczbowe podsumowanie poprawnych i niepoprawnych odpowiedzi – dzięki temu mógł od razu omówić test z przyszłym uczniem.
WHEN
When przeprowadził dwie duże kampanie rekrutacyjne mające na celu pozyskanie uczestników szkoleń na rok szkolny 2016/2017 oraz 2017/2018. Dodatkowym celem było zachęcanie użytkowników do rozwiązywania testów klasyfikacyjnych do grup poziomowych.
Kampanie były intensywnie prowadzone w okresie od sierpnia do października 2016 roku oraz w tym samym czasie w 2017 roku.
Kampanie rekrutacyjne były prowadzone w Google AdWords oraz Facebook Ads – oddzielnie dla każdej z grup docelowych. Grupy docelowe, do których kierowaliśmy komunikaty to: osoby dorosłe, studenci, młodzież i dzieci. Reklamy kampanii dedykowanych poszczególnym grupom odsyłały użytkowników do podstron z odpowiednimi ofertami kursów. Dodatkowo działania reklamowe były wzmocnione reklamami remarketingowymi, docierającymi ponownie do użytkowników, którzy już wcześniej zainteresowali się ofertą. Kampania była kierowana w promieniu 20 km od siedziby firmy, na osoby które mieszkają w tym rejonie, lub często w nim przebywają.
Klient był zadowolony z efektów. Źródła Facebook Ads i Google AdWords wygenerowały przeważającą liczbę sesji wobec źródła organicznego, wejść bezpośrednich czy pozostałych (np. linki odsyłające). Odnotowano kilkadziesiąt konwersji zdefiniowanych jako przejście do zakładki z testami, sprawdzenie cenników kursów, czy sprawdzenie form kontaktów ze szkołą.
STUDIO LEON
Do sukcesu kampanii przyczyniły się także projekty graficzne banerów wykonane przez Studio Leon. Zadbaliśmy o to, aby były spójne wizualnie z nową stroną internetową, dzięki temu nie dezorientowały użytkowników, powodując płynne i intuicyjne przejście do stron docelowych kampanii. Studio Leon zaprojektowało zarówno banery internetowe, jak i outdoorowe. Przykładowe banery poniżej: