Imperial
Stawowa Residence

  • Kampania leadowa
  • Case Study

Imperial Capital jest spółką inwestycyjną, realizującą kompleksowo inwestycje mieszkaniowe oraz projekty deweloperskie na krakowskim rynku mieszkaniowym i biurowym. Jedną z inwestycji mieszkaniowych dewelopera jest Stawowa Residence – kameralny kompleks składający się z siedmiu budynków mieszkalnych, zlokalizowanych w Bronowicach Wielkich.

Problem

Głównym celem biznesowym kampanii była sprzedaż mieszkań. Pobocznym, ale bardzo ważnym, było zbudowanie pozytywnego wizerunku marki. Aby skutecznie doprowadzić do sprzedaży mieszkań, należało więc zwiększyć świadomość marki wśród osób szukających mieszkania do kupna. Wizerunek marki w internecie ma wpływ na postrzeganie jej w rzeczywistości, co przekłada się na sprzedaż. W październiku 2017 r. zgłosił się do nas Klient, z prośbą o wsparcie sprzedaży płatnymi kampaniami.

Rozwiązanie - klasyczny lejek sprzedażowy

Skrupulatnie przeanalizowaliśmy przesłany przez Klienta brief. Zastanawialiśmy się nad strategią działań, wyłapaniem najważniejszych fraz kluczowych oraz przedstawieniem korzyści i elementów przewagi inwestycji nad innymi, podobnymi, które oferowane są na rynku krakowskim.

Skupiliśmy się na kampaniach kierowanych na sieć wyszukiwania, zawierających reklamy z frazami związanymi z kupnem mieszkania oraz frazami brandowymi. Ponadto, stworzyliśmy kampanię kierowaną na sieć reklamową, obejmującą banery oraz reklamy elastyczne. Od razu utworzyliśmy listy remarketingowe, dzięki którym, po osiągnięciu odpowiedniego rozmiaru listy, mogliśmy kierować reklamy z precyzyjniejszym komunikatem do użytkowników, którzy wg określonych reguł weszli w reakcję z witryną Klienta.

Plan był taki – poprzez zwiększenie świadomości i rozpoznawalności marki oraz przejście kolejnych etapów lejka sprzedażowego – dotrzeć do momentu wyprzedania mieszkań ze wszystkich 3 etapów inwestycji.

Na początku tworzyliśmy szeroki komunikat, informując użytkowników (w określonej grupie wiekowej oraz znajdujących się w określonej lokalizacji) o istnieniu inwestycji, zwiększając świadomość o marce oraz głosząc pozytywny flow brandu. Przekaz miał wzbudzić zainteresowanie, zaintrygować. Tu stosowaliśmy kampanię GDN (z wykorzystaniem banerów statycznych oraz dynamicznych [zobacz nasze przykłady tu https://when.pl/uslugi/banery-remarketingowe/] i reklamę elastyczną), wyświetlanych w sieci reklamowej Google. Użycie baneru dynamicznego z animowanymi, zmieniającymi się grafikami – jest świetnym uzupełnieniem statycznych reklam. Te kreacje kierowaliśmy do użytkowników skłonnych kupić mieszkanie, interesujących się inwestycjami czy hipoteką. Ponadto, powstała kampania w sieci wyszukiwania z wykorzystaniem rozszerzonych reklam tekstowych. Na tym etapie użytkownicy poszukiwali informacji raczej ogólnych, wpisując frazy ogólne związane z inwestycją, typu deweloper krakow czy kupie mieszkanie od dewelopera. Kolejnym krokiem na ścieżce zakupowej jest rozważanie zakupu. Kupić czy nie kupować tego mieszkania? Jakie mieszkanie kupić?

Zastosowaliśmy remarketing, dzięki któremu docieraliśmy do osób, które w pewnym stopniu były już “związane” z inwestycją. Użytkownicy przeszukiwali witrynę, spędzili tam pewien czas, ściągnęli rzut mieszkania w pdf, skonsultowali się z doradcą, a może nawet odwiedzili teren inwestycji. Dodatkowym kryterium, jakie wzięliśmy pod uwagę, był czas spędzony na stronie oraz liczba obejrzanych podstron. Te wskaźniki świadczą o poziomie zaangażowaniu użytkownika.

Remarketing w branży deweloperskiej działa niezwykle silnie, jak wiemy, proces zakupowy mieszkania nie trwa kilka dni. Wymaga on najczęściej wielu przemyśleń, uzgodnień, formalności itp., zatem docieranie do takiego wyselekcjonowanego już użytkownika z subtelnym i spersonalizowanym komunikatem (np. informującym o rozpoczęciu sprzedaży III etapu, czy promocji na nie mieszkania z etapu I) może przyspieszyć jego decyzję o zakupie mieszkania.

Przez cały czas wspomagania Klienta promocją Google Ads optymalizowaliśmy kampanię, eliminując nietrafione wyszukiwania (wykluczające frazy kluczowe), na bieżąco aktualizowaliśmy informacje, zmienialiśmy kreacje reklamowe, przeprowadzaliśmy liczne testy A/B, a wszystko po to, żeby rzetelnie dotrzeć z komunikatem do najbardziej zainteresowanego kupnem mieszkania użytkownika.

Efekty

Efektem naszej pracy było zbudowanie silnego wizerunku dookoła marki, wzbudzenie zainteresowania użytkowników i wsparcie sprzedaży mieszkań w inwestycji Stawowa Residence kampanią Google Ads.

Poniżej przedstawiamy kanały, dzięki którym użytkownicy trafili na witrynę imperialstawowa.pl. Prym wiedzie Google Ads – głównie kampania w sieci reklamowej (reklama elastyczna oraz banerowa), stanowiąca ponad 42% generowanego ruchu. Kampania w sieci wyszukiwania stanowi ponad 21% całości ruchu.

Kluczowe wskźniki sukcesu

  • nasze reklamy zostały wyświetlone mln razy
  • nasze reklamy zostały kliknięte tys razy, powodując przejście do witryny inwestycji
  • średni koszt konwersji wyniósł
  • średni koszt za kliknięcie wyniósł

Przez cały okres działań marketingowych udało nam się uzyskać m.in.:

  • kliknięć w zakładkę kontakt
  • pobrań pdf mieszkań
  • wysłanych zapytań przez formularz

Na chwilę obecną, ze mieszkań, sprzedano , co stanowi sprzedanych nieruchomości ze wszystkich trzech etapów. Naszym celem jest zamknięcie sprzedaży na poziomie %.

Pozostałe projekty