
Alicja w Krainie Czarów
Ogród Świateł
- Strona internetowa
- Logo
- Key Visual
- Mapa atrakcji
- Materiały drukowane
- Copywriting
- Film z wydarzenia
- Kampania marketingowa
- Obsługa strony i kampanii w trakcie trwania wydarzenia
W Ogrodzie Doświadczeń im. Stanisława Lema w Krakowie powstał multimedialny świat Alicji w Krainie Czarów w którym wykorzystano miliony kolorowych światełek oraz widowiskowe instalacje bohaterów powieści Charlesa Lutwidge’a Dodgsona. Przez ponad 4 miesiące mieszkańcy Krakowa (jak i całej Polski) mogli cieszyć się bajkowym jesiennym, a następnie zimowym spacerem, który zachwycał tak samo dużych, jak i małych gości cudownego Ogrodu Świateł.
Odpowiadaliśmy za przygotowanie dla firmy CD Lighting z Gdyni (organizatora wystawy) projektów kreatywnych tj. logo, key visual, mapa atrakcji, materiały drukowane, strona internetowa oraz pełną obsługę marketingową w zakresie promocji wydarzenia i zrealizowania wyznaczonych celów wyznaczonym terminie.

Logo
Na potrzeby wystawy zaprojektowaliśmy logo łączące w sobie elementy opowieści Alicji w Krainie Czarów oraz magiczny font, a to wszystko oczywiście przy zachowaniu odpowiednich standardów wymaganych przy późniejszym druku materiałów reklamowych oraz formatów interaktywnych.

Key Visual
Zaprojektowaliśmy key visual wystawy. Największe wyzwanie stanowił tutaj brak materiałów do wykorzystania przed otwarciem wystawy. Zaprezentowany projekt miał za zadanie przyciągnąć uwagę określonych w strategii grup docelowych, a także pozwolić na uspójnienie identyfikacji wizualnej całego wydarzenia.

Strona www
Strona internetowa miała za zadanie oddać magiczny charakter miejsca, pozwolić użytkownikom na znalezienie najważniejszych informacji o wystawie w szybki i komfortowy sposób, a także umożliwić sprzedaż biletów i komunikację aktualnych informacji na temat wystawy.
Kluczowym aspektem projektu było zakodowanie przez nas strony w sposób który pozwalał na jej szybkie i stabilne działanie nawet przy ogromnym obciążeniu związanym z dużym zainteresowaniem wystawą.



Mapa atrakcji
Przygotowaliśmy dla zwiedzających mapę atrakcji zarówno w formie interaktywnej jak i analogowej, dzięki której każdy odwiedzający mógł w łatwy sposób poruszać się po Ogrodzie Świateł i znaleźć interesujące go atrakcje.


1
Brama i Królik
Figura świetlna

2
Brama do
krainy czarów

3
Tunel do
króliczej nory
Instalacja multimedialna

4
Choinka
Instalacja multimedialna
Codziennie
Pokazy „Candela” 16-metrowej choinki multimedialnej z ponad 30 tysiącami multimedialnych punktów LED. Pokazy odbywają się każdego dnia co 30 minut od momentu otwarcia wystawy.
Czas trwania pokazu: 10 minut.

5
Królicza nora
Figura świetlna

6
Kot z Cheshire

7
Magiczne
kamienie
Instalacja multimedialna

8
Znikające
obrazy
Instalacja multimedialna

9
Rada Gąsienicy
Figura świetlna

10
Zimowy ogród

11
Zmyślona łąka
Instalacja multimedialna
Pokazy odbywają się każdego dnia co 15 minut.

12
Labirynt
światła

13
Zaczarowane
przejście
Instalacja multimedialna

14
Zwariowany
Podwieczorek
Figura świetlna

15
Tęczowa aleja
Instalacja multimedialna

16
Ścieżka
multimedialna
Instalacja multimedialna
Pokazy odbywają się każdego dnia co 15 minut.

17
Zamek
Królowej Kier
Figura świetlna

18
Pokazy laserowe
i multimedialne
Instalacja multimedialna
Codziennie
Pokazy laserowe przy akompaniamencie „Alice’s Theme” z oficjalnej ścieżki dźwiękowej Alicji w Krainie Czarów Tima Burtona.
Pokazy laserowe odbywają się co 30 minut, rozpoczynając od godziny 18:15.
Czas trwania pokazu: 5 minut.

19
Święty Mikołaj
Atrakcja będzie dostępna codziennie w godzinach od 17:00 do 21:00
Święty Mikołaj zagości w naszej Krainie Czarów od 6 do 23 grudnia, w pięknym, czerwonym domku - rodem z Laponii. Przy przedświątecznych obowiązkach pomagać mu będzie dzielna Elfka, a cały Ogród Świateł ogarnie magia zbliżających się świąt.
Podczas odwiedzin w domku Świętego Mikołaja będzie możliwość wykonania samodzielnie zdjęć.
Mając na uwadze środki ostrożności, Święty Mikołaj będzie znajdował się w odpowiednim dystansie od zwiedzających.


Kampania marketingowa
Po ponad 4 miesiącach intensywnej kampanii możemy pochwalić się wynikami, które potwierdzają wielki sukces całego projektu. Od samego początku publikowane przez nas treści wzbudzały duże zainteresowanie, co wygenerowało olbrzymie zasięgi organiczne i wpłynęło na bezpłatne wyświetlenia treści publikowanych przez profile Alicji w Krainie Czarów.
Oto wyniki z podziałem na kanał Facebook oraz Instagram:
- 29 546 fanów strony Facebook w 4 miesiące!
- 33 649 aktywności pod postami
- 2 720 komentarzy pod postami
- 1 673 udostępnień postów
- Średni dzienny zasięg organiczny to 32 344 osób!
- Średni dzienny zasięg wirusowy to 26 929 osób!
- Ponad 45 000 osób wzięło udział lub wyraziło zainteresowani wydarzeniami Facebook
- 5 445 followersów na Instagramie w 4 miesiące
- Ponad 17 000 aktywności pod postami
- Średni dzienny zasięg to 21 523 osób
- Współpraca z ponad 75 influencerami z Krakowa i okolic
Film z wydarzenia
Zrealizowaliśmy film z wydarzenia ukazujący jak kolorowym i pięknym show była wystawa oraz jak ogromne zainteresowanie i zaangażowanie wzbudziła po stronie odwiedzających.
Materiały drukowane
Na cele promocji wydarzenia przygotowaliśmy szereg projektów do druku na różne formaty reklamowe tj. tramwaj, słupy reklamowe, citylighty, bilety drukowane i cyfrowe.
