Perfumeria Euforia
- Kampania produktowa
- Case Study
Perfumeria Euforia to znany polski sklep internetowy oferujący między innymi oryginalne perfumy i kosmetyki. Marka obecna jest na rynku od 2009 r. i od tego czasu z powodzeniem prowadzi sprzedaż artykułów drogeryjnych, z roku na rok rozszerzając swój asortyment.
Problem
Jak w przypadku wszystkich biznesów e-commerce głównym celem kampanii jest zwiększenie sprzedaży – i właśnie z takim problemem zgłosił się do nas Klient w kwietniu 2017 r. Prowadzona przez inną agencję kampania Google Ads generowała transakcje, jednak nie były one dla Klienta zadowalające – perfumerie internetowe są bardzo popularne, a oferowane produkty znane są docelowym klientom, dlatego szukają sklepu, który zaoferuje produkt po najniższej cenie. Stąd problemem jest niska marża nałożona na te produkty, a zatem znacznie niższy zwrot z inwestycji niż w przypadku innych branż. Rozwiązaniem tej sytuacji powinien być więc jak najwyższy przychód z kampanii przy jak najniższym jej koszcie.
Rozwiązanie
Podczas tworzenia kampanii skupiliśmy się przede wszystkim na kampaniach produktowych, które umożliwiają wyświetlanie się zdjęć i krótkich opisów produktów w wyszukiwarce Google i najlepiej sprawdzają się do uzyskania wysokich sprzedaży przy małym nakładzie finansowym. Kampanie produktowe wspierane są także remarketingiem dynamicznym (ponowne wyświetlanie produktów, którymi użytkownik był wcześniej zainteresowany oraz umożliwienie dokończenia procesu zakupowego) oraz kampanią w sieci wyszukiwania na frazy brandowe.
Kampanie produktowe od samego początku wykazywały zdecydowaną skuteczność, jednak wymagały stałej obserwacji i optymalizacji. W lipcu 2018 r. podjęliśmy decyzję o skorzystaniu z nowości Google (bety) dostępnej dla kampanii spełniających określone warunki, czyli z inteligentnej kampanii produktowej. Jest to mocno zautomatyzowany podtyp kampanii, łączący kampanię produktową i remarketingową w jedną. Pomimo małych utrudnień na początku testów, okazało się, że kampania inteligentna była strzałem w dziesiątkę – z dnia na dzień przynosiła coraz lepsze efekty.
Efekty
Porównanie dwóch analogicznych miesięcznych okresów kampanii:
działań poprzedniej agencji i działań naszej agencji:
- Wzrost przychodów o %
- Wzrost liczby transakcji o %
- Wzrost współczynnika konwersji z 1% do %
- Wzrost ROAS z % do %
- Spadek kosztów uzyskania przychodów z % do %
W omawianym okresie nasza kampania była również głównym źródłem ruchu i przychodów w witrynie. Wszystkich konwersji, do których przyczyniła się kampania Google Ads było ponad a ich wartość wyniosła prawie zł.
Działania dla tego Klienta pozwoliły nam na otwarcie się na nowy typ reklamy Allegro Ads oraz na przetestowanie funkcjonowania inteligentnych kampanii Google Ads. Dzięki temu potwierdziliśmy ich skuteczność i sukcesywnie przekształcamy na inteligentne inne prowadzone przez nas kampanie e-commerce.
Bonus
Dla Perfumerii Euforii w okresie przedświątecznym prowadziliśmy dodatkowo kampanię Allegro Ads. Jest to ciekawe wsparcie kampanii Google Ads dla sklepów, które sprzedają swój asortyment także przez Allegro. Kampania Allegro Ads trwała dni i przy testowym budżecie w wysokości zł uzyskaliśmy sprzedanych sztuk o wartości zł. Należy jednak pamiętać, że konwersje w tym narzędziu naliczane są w inny sposób niż w Google Analytics (gdzie brane są pod uwagę przede wszystkim transakcje z ostatniego kliknięcia), a sprzedane sztuki to łączna liczba sprzedanych ofert zliczona przez kolejnych dni od kliknięcia w reklamę Allegro Ads. Dlatego nie warto zestawiać tego z wynikami kampanii Google Ads.
Przedstawione case study dotyczy projektu realizowanego przez agencję When - część Grupy ADream